27 april 2024, 16:55:56

Rieten matten

Gestart door Jelle, 14 januari 2011, 09:40:00

« vorige - volgende »

Jelle

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de volière op te knappen waar ik graag een paar valkparkieten in wil hebben.
Nou zit er tegen de achterkant over de hele lengte rieten matten, mijn vraag: kan ik deze laten zitten of gaan ze deze stukvreten?

Jelle


foatum

zit er iets achter die rieten matten? zo ja, geen probleem, als er niets achter zit zou ik het risico niet willen nemen dat ze door een gat in de mat ontsnappen

Larissa

Hoi

Het is net wat  de vorige schrijfster schrijft, mocht er voor of achter de rieten matten geen gaas zitten of muur of wat dan ook dan zou ik dat er wel voor maken zodat ze ook niet aan de rieten matten kunnen gaan knabbelen waardoor ze een ontsnappings poging kunnen gaan doen

Op zich kan het goed hoor weet dat meerdere mensen met een buiten voliere rieten matten er voor hebben tijdens de winter en soms ook tijdens de zomer om de wind er uit te houden

groetjes Larissa

Jelle

Ja er zit op zo'n 3 cm een muur achter dus was in eerste instantie bang dat als ze door het riet heen knagen ze er achter kunnen komen maar denk toch dat dit wel meevalt,

heb gisteren de eerste 2 valkparkieten aangeschaft (lullo en pino) en in het binnenhok geplaatst, en heb er nog een koppeltje stanleyrosella's bij gedaan, vond ik ook wel leuk.



bobbie

ik zou het niet wagen. Hier knagen de valken graag op gevlochten riet en voor ik het weet is het verdwenen.

Als ze een gat in de rieten wand bij jou hebben gemaakt, hebben ze met die 3 cm ruimte de gelegenheid om links- of rechtsaf te klauteren, of omhoog, richting vrijheid. :-\

En wat betreft je rosella's: heb je er erg in dat die in de broedperiode zeer agressief kunnen zijn naar alles wat om hun heen vliegt/leeft?

Groetjes, Nel

Jelle

Oh nee dat wist ik niet, leken me wel rustige vogels toe
en konden prima bij de valken in werd me gezegd,

zal het in de gaten houden..

Heb er net ook  nog een koppel grasparkieten bij gedaan,
dus ben zo eerst wel tevreden en denk dat ik het zo maar laat..

Jelle


Jelle


carco

Voor grasjes geldt hetzelfde tijdens de broedperiode: deze soorten moet je echt apart houden!
Dus de rosella's apart, de grasjes apart èn de valkjes.

Ziet er wel mooi uit zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!