25 april 2024, 09:04:16

2 engelse grasparkieten

Gestart door Coco en Chantal, 26 januari 2004, 12:51:21

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

26 januari 2004, 12:51:21 Last Edit: 26 januari 2004, 12:51:57 by Coco__en_Chantal
hallo
we hebben 2 engelse grasparkieten erbij, zijn heel grappige vogeltjes, ze zijn ongeveer 7 weken oud en komen uit hetzelfde nest.

Ons channeleke (lutino) vind het wel interresant, maar coco is een mensenvogel, dus kijkt er niet naar om als ze eruit zijn, wel als ze in de kooi zitten dan gaat hij af en toe even kijken.
Want hij vind het speelgoed wat daar in die kooi hangt toch wel heel leuk hahaha.

wat een geluid kan eruit zo'n klein grasje komen zeg, dat had ik niet verwacht. Wel gezellig hoor al dat geluid.


GROETJES CHANTAL, COCO, CHANEL , JOY EN SKIPPY, JEETJE DE LIJST WORD STEEDS LANGER WHAHAHA
Groetjes Chantal en de valkjes


Sanna

Engelse grasparkietjes?? ??? Eh ... ze zien er uit als gewone grasjes ... Engelse hebben zo'n heel bol voorhoofd waardoor ze altijd een beetje ernstig kijken :P
Maar het zijn wel 2 schatjes hoor, zo lekker klein nog. Mooie kleurtjes trouwens. Ik heb ook een keer zo'n licht-gijze gehad, die kreeg later een lichtgeel gezichtje.
Lief hè, als die streepjes nog helemaal tot de washuid doorloopt? Nog echt babietjes ;D.

Succes met je boeffies!
Groetjes, Sanna

Coco en Chantal

nou ik moet zeggen toen ik ging bellen voor grasjes , kreeg ik te horen dat die man alleen maar engelse grasjes had en vroeg wat het verschil tussen de beide grasjes was, want ik heb er de ballen verstand niet van whahaha, maar die man zei dat de engelse grasjes was groter en forser van bouw zijn.

En ach en als het gewone zouden zijn, dan ook goed hoor, ik vind ze prachtig en lief, dus dat is het belangrijkste.
En ze zijn nu nog jong, dus misschien gaan ze nog ERNSTIGER kijken ;D

Nou skippy heeft ook blauw, zie je niet goed op de foto, maar in het echt is het wel heel apart.


groetjes chantal, coco, chanel, joy en skippy
Groetjes Chantal en de valkjes


Paul

Hoi Chantal,

Ik had zelf 2 grasjes waar ik er nu nog eentje van over heb.
De ene was veel forser dan de ander en ik heb altijd gedacht dat dat een engelse grasparkiet was.
Het klopt in elk geval wel wat die man zegt dat engelse een stukje forser zijn.
Als het blauw op het washuidje zit dan zijn het mannetjes maar dat is niet bij albino's zo bijvoorbeeld maar bij de gewone soort wel.
Maar ik weet niet of je dat al ziet als ze jong zijn.
Als het dus later blauw word is dat normaal dan hoef je vast niet bang te zijn dat ze dan ziek zijn :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik heb ze wel eens beide naast elkaar gezien, en het verschil is erg groot!  :o Gewone grasparkietjes zijn vrij kleine vogeltjes. De Engelse grasparkiet is een tussenmaat tussen de grasparkiet en de valk qua grootte.

Ik denk zo aan de foto te zien dat het gewone grasjes en geen Engelse zijn. (de gewone zijn mijn persoonlijke favoriet van de twee) Hoe dan ook, het zijn schatjes. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Coco en Chantal

ja het zou best kunnen  :-/,dan ben ik mooi in de maling genomen, maar ik vroeg om gewone grasjes aan die man dus vind dat wel raar om daar dan om te gaan liegen toch?
Ze zijn nog wel jong he, dus misschien worden ze nog wel groter. :-/

Ik heb ook niet het idee dat hij mij eigenlijk voor de gek heeft gehouden, want hij was heel vriendelijk en mocht hem bellen als ik ooit vragen zou hebben, dus ja dat zegt dan ook wel wat he.

Nouja we zien het wel, ze zijn wel mooi vind ik.


groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Sanna

Hoi Chantal!

Ik denk niet dat die man je wilde beduvelen ofzo hoor, ik zie op internet ook heel vaak dat mensen gewone grasjes Engelse parkieten noemen. Ik denk dat gewoon heel veel mensen niet weten wat het verschil is of dat er een verschil is. Maar ik heb een paar mooie foto's van Engelse parkieten voor je gevonden, overtuig jezelf:



Zie je hoe duidelijk het verschil? Ze zijn echt heel fors, een stuk groter dan gewone grasjes. En je ziet dat ze altijd een beetje boos kijken. Dit verschil is al meteen te zien als ze uit het blok zijn hoor, dus jouw grasjes zullen niet meer veranderen.

Dit stukje haalde ik trouwens uit een site van volgens mij een basischolengemeenschap ofzo (http://www.iselinge.nl/scholenplein/cyberwinkel/werkbladenstudenten/6_biologie_parkietenenkanaries.htm):

CitaatHoe ziet de engelse parkiet eruit?

Ø     Engelse parkieten zijn van oorsprong ook gewone grasparkieten. Het zijn grote, zwaargebouwde vogels, met imposante koppen

Groetjes, Sanna

Coco en Chantal

Hoi Sanne

ja nu zie ik het verschil wel duidelijk.
jeetje dan heb ik duur betaald voor gewone grasjes 10 euro p.stuk  :-/
Maar ik ga dan toch die man een keer opbellen., want ik vind dat als je met vogeltjes fokt dat je er ook alles van moet weten en dat je deze fout niet kan maken dan.

Maarja het is niet zo dat ik spijt heb hoor van de grasjes, want ze zien er schattig uit, alleen nog wat tammer maken, zal weer een klus zijn ;)

En snel dan die grasjes door de vingers glippen zeg whahaha, het zijn net acrobaten als je ze in die kooi ziet hangen af en toe  ;D.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes