28 maart 2024, 17:25:40

1e keer eitjes leggen

Gestart door tipsy, 12 januari 2011, 19:01:30

« vorige - volgende »

tipsy

hallo allemaal,
ik zal wel de zoveelste zijn die het vraagt maar ik kom er echt niet uit:
mijn valkje tipsy is nu ruim een jaar en heeft voor het eerst een eitje gelegd, we dachten al dat er "iets" stond te gebeuren want ze deed de laatste dagen anders dan normaal.
nu heb ik al gelezen dat je het eitje moet laten liggen maar nu komt het: ze komt absoluut niet van haar eitje af, alleen als we te dicht bij haar kooi in de buurt komen vliegt ze ons aan... maar ze heeft al ruim 24uur niets gegeten alleen een heel klein beetje gedronken. moet ik het eitje alsnog laten liggen? en voor hoe lang?
alvast bedankt :)

Nicole

carco

Kan je wat eten en drinken bij haar leggen zodat ze geen moeite hoeft te doen om het te pakken?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Izzy

Hai Nicole,

Mijn valkje Izzy heeft ook voor het eerst eitjes gelegd, tot nu toe 3, en eet ook niets of nauwelijks. Ze zit de hele dag op haar eitjes en loopt af en toe een klein stukje naar boven. Ik denk dan: yes, ze gaat eten, maar dan draait ze zich weer om en gaat weer zitten broeden. Ik maak me ook best zorgen, heb al eten bij haar neer gelegd, maar daar kijkt ze niet naar om. Ligt er al drie dagen.
Ze komt 's morgens en 's avonds even uit haar kooi om enorm te poepen, dat doet ze ook niet in haar kooi. Dan eet ze even snel een paar hapjes brood, maar gaat vlot weer terug de kooi in.
Ik ben benieuwd hoe het nu met Tipsy gaat, tenslotte is jouw topic van 12 januari, dus 10 dagen eerder dan dat van mij.
Is ze al van de eitjes af en is ze vanzelf weer gaan eten?
Dit kunnen ze toch geen wken volhouden lijkt mij?

Groetjes, Karin

Blondje010

Bij mij is 1 ei gelegd en ze kijken er niet of nauweljks naar om al doet er 1 soms een poging om op het ei te gaan zitten maar zonder succes :P De ander is er mee bang van ::). Maar goed het is hun eerste ei, het zijn waarschijnlijk 2 poppen :-\Al ben ik daar zelf niet helemaal zeker van qua gedrag etc(de gene waarvan het ei is werd steeds besprongen maar heb geen goede paring gezien) Gelukkig  eten die van mij wel ;) Hoe is het bij jullie nu dan?


Izzy

Sorry, ik lees nu je reactie pas.
Ik heb na een week alle eitjes radicaal weggehaald omdat Izzy niet at en dronk. Ze was geobsedeerd door de 4 eitjes.
Ze leek direct heel opgelucht, want ze begonnen meteen te eten. Dezelfde avond wilde ze weer knuffelen. We zijn nu twee maanden verder en het is al die tijd goed gegaan. Ze vertoonde wel weer even broeds gedrag maar toen heb ik een rooster onderin de kooi gelegd en dat werkt perfect!