16 april 2024, 07:34:20

HELP VALK IS DUIVEL

Gestart door thatsleon, 10 januari 2011, 11:39:26

« vorige - volgende »

thatsleon

Hallo, mijn vrouw en ik hier zitten met een serieus probleem.
Sinds mei 2009 hebben wij 2 valkparkieten. Een mannetje en een vrouwtje
Leuk, gezellig en altijd fluiten. Sinds een paar maanden worden wij helemaal gek van het mannetje. Alleen maar schreeuwen. Heel hard, hoog en klagerig. Als je hem eruit haalt valt hij je aan als een pitbull en als hij bijt, slaat serieus zijn snavel op slot en bijt dan keihard tot bloedens toe. Dan zet je hem terug in zijn kooi en gaat hij het vrouwtje weer aanvallen. Alleen maar probleem gedrag vertoont hij. Ze hadden een schommel aan het plafond hangen die hebben we er al afgehaald dat ze niet hoger dan ons kunnen zitten. ze gingen ook altijd op de deuren zitten wat we ook niet meer toe laten. Ik ben er klaar mee en mijn vrouw ook. Over een week krijgen we een baby en kunnen we dit er niet bij hebben. Ik heb dit nooit gewild maar we hebben besloten ze weg te doen met hééééél veel pijn in ons hart. Nou blijf ik een stemmetje horen in mijn hoofd dat dit geen optie is en dat er een oplossing gezocht moet worden. Ik heb heel ditr forum al afgestruind naar informatie maar kan geen juiste info, tips advies vinden dat aansluit op onze situatie. Lieve mensen jullie zijn onze laatste hoop.
HELP ONS ALSTUBLIEFT!!!!!!!!!

Larissa

Hoi thatsleon

Aller eerst gefeliciteerd met de bijna gezins uitbreiding  ;D

Dit is inderdaad een heel vervelend probleem, als ik vragen mag hebben jullie iets verandert in de aandacht naar je valkjes toe, bijvoorbeeld minder los ..of minder aandacht als normaal
Het lijkt mij dat je valkje ergens jaloers op is, en dat op deze negatieve manier laat blijken
Het kan ook zijn dat je valkje (man) broeds is maar dan had hij dit al vaker gedaan denk ik.
Hebben ze toevallig niet ergens onder een kast of in de hoek van de kooi een eitje gelegt, hierdoor willen de mannetjes ook nog wel eens feller reageren als normaal

Je kunt proberen het daglicht verkorten mocht het broeds gedrag zijn. (dus daar waar de kooi staat zo donker mogelijk maken)
De kooi anders in delen misschien dat hij zo ff een tijdje vergeet te schreeuwen en opnieuw de kooi gaat verkennen.

Der schiet mij zo niks verder te binnen, hoop dat er nog meer mensen reageren

S6
Larissa


Rianne

Misschien voelen je valkjes aan dat er flink wat gaat veranderen binnen het gezin. Staat er opeens een box in de kamer, je baasjes zijn wat zenuwachtig, ze voelen het wel aan. Misschien dat het beter is om ze even uit logeren te sturen, dat ze weer terug komen als jullie wat beter in je ritme zitten?