20 mei 2025, 04:38:47

valkje op marktplaats te mager?

Gestart door foatum, 13 januari 2011, 13:43:48

« vorige - volgende »

foatum

13 januari 2011, 13:43:48 Last Edit: 13 januari 2011, 13:47:33 by foatum
ik kwam een valkje tegen op marktplaats die volgens de advertentie tekst kaal op de rug was en verder compleet :o
Nu lijkt het of de vogel erg mager is, wat vinden jullie ?
http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/411146166-0-1-lutino-valkparkiet.html

Patrick

13 januari 2011, 18:09:32 #1 Last Edit: 13 januari 2011, 18:12:24 by Patrick
Lekker laten zitten waar die nu zit en verder geen aandacht aan besteden.
Kaal in de nek kan diverse oorzaken hebben en zou geneens de moeite nemen om te gaan kijken of wat dan ook maar dat is mijn mening.

Voor hetzelfde is deze vogel ziek of besmet met iets wat je andere vogels ook kunnen krijgen. Een magere vogel die er zo uit ziet zou ik geneens te koop aanbieden.
Is volgens mij een handelaar want alle vogels in de andere advertentie's hebben hetzelfde voer op de grond liggen.
Een liefhebber zorgt dat het voer in een bakje zit.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

foatum

Ik ben ook zeker niet van plan om deze vogel te gaan halen, echter zoekende naar een buiten volière kwam ik deze advertentie ook tegen. Ik schrok van de foto en vroeg mij af hoe jullie hier over denken.

christel

als mijn valkje er om de een of andere manier er zo uit zien zou ik naar een vogelarts gaan, en hem zeker niet verkopen. >:( en wat het voedsel betreft denk ik niet dat het valkje het leuk vind om eten op te eten waar hij/zij op gepoept heeft. ocharme dat valkje hij heeft zeker een liefdevol baasje :o

heavyfeeder

net wat patrick zegt geen aandacht aan besteden en zeker bij deze persoon geen valken kopen.
er zijn genoeg kwekers die wel goede en gezonde valken verkopen.