24 april 2024, 10:54:03

vleugel mogelijk uit de kom

Gestart door Peter V, 14 november 2002, 00:29:03

« vorige - volgende »

Peter V

Mijn vrouwtjes valkparkiet houdt haar linker vleugel de laatste dagen erg laag en lijkt ook bovenaan lager en meer naar buiten te zitten. En als ze de vleugels strekt strekt ze haar linker vleugel nauwelijks. Verder is ze gewoon vrolijk en lijkt ze niet echt pijn te hebben. Zou de vleugel uit de kom zijn geraakt? En zo ja kan ik dan het beste naar de dierenarts gaan...of zou ik het zelf kunnen...ik heb namelijk alleen slechte ervaringen gehad met dierenartsen wat betreft hun kennis van valkparkieten...

peter

Mandy

Hallo,
Wat vervelend zeg, klinkt inderdaad als een vleugel uit de kom. :(
Ik zou dit niet zelf doen, het zijn zulke tere beestjes.
In principe zal het ws. een kwestie van zetten zijn en misschien voor wat rust in dat gebied zorgen door bv. een spalkje of verbandje om de vleugel, vanwege wat band- en spierletsel. Ik ben verpleegkundige op orthopaedie en zo doen we dat bij mensen, bij vogels weet ik dus ook niet zeker.
Wat die dierenarts betreft, misschien zit er een adres hier van de site (dierenarts) bij jou in de buurt. Of zijn er andere vogelliefhebbers of een vogelvereniging bij jou in de buurt die kundige dierenartsen kennen mbt vogels.
Veel succes, groetjes Mandy. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Dag Peter, ik heb het ook al veel meegemaakt; volgens mij is het gewoon last van een vliegpen dat ze heeft, die wat los zit, het best als je zo een vindt, is de pluim er uit trekken, het is misschien wat pijnlijk, maar 't ergste dat ze doen is eens reclameren met een 'tiertje', na een paar seconden is de pijn gedaan en is alles weer in orde. Hopelijk heb je er iets aan, groetjes, Tara&co

Peter V

19 november 2002, 02:43:07 #3 Last Edit: 19 november 2002, 15:22:44 by admin