19 april 2024, 13:43:24

geschikte afmeting valkparkieten kooi

Gestart door pipje123, 4 januari 2011, 21:45:13

« vorige - volgende »

pipje123

Hallo,

Wij hebben nu een papagaaien kooi alleen mijn moeder vind die kooi te groot voor de vogel en vind hem niet mooi in de woonkamer staan dus er moet een nieuwe komen.   ???

Nu vroeg ik mij af hoe groot moet een kooi voor een valkparkiet zijn? En weten jullie misschien wat goede en niet te dure merken?

Groetjes Anne

Larissa

Hoi Anne

Via deze link staat veel informatie over hoe je een valkparkiet moet huisvesten

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19924.0.html

Lees dat even door en ja merken die zijn er verschillend maar de meeste praat je toch al gauw over + 50 eur dus het licht er maar aan wat je duur vindt
Ff de merken die me zo te binnen schieten

* H & R Qualty Cages
* Montanakooien

google anders ff op een valkparkietenkooien dan komen er vast nog wel meer merken

groetjes Larissa

pipje123


christel

ook op 2de hands sites kan je leuke koopjes doen. ik heb men ferplast kamervoliere er gekocht voor 30 euro. :D maar ik zou eigenlijk zeker niet te klein gaan in de kooi want een vogel heeft graag plaats om zijn vleugels uit te slaan ;)

pipje123

Hallo,

wij hebben nu een papagaaien kooivan 56x55x102 en daar zit 1 valkparkiet in maar dat is veelste groot. Nu had ik een beetje gekeken en ik was tot het volgende komen: is een kooi van 50 x 45 x 70 goed voor 1 valkparkiet of is dit nog te ruim gerekend/te klein gerekend?

in dit forum staat een topic over de afmetingen van je vogelkooi maar dat gaat vanaf 2 valkparkieten en ik kan niet echt goed inschatten hoe groot een kooi moet zijn voor 1 valkparkiet..

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!!

groetjes

christel

Ik zou zeker niet kleiner gaan. Mijn standpunt is hoe groter hoe beter. Laat je je valkje veel vrij door de kamer vliegen?

pipje123

jaa heel erg veel hij gaat er zoiezo 2/3 keer per dag vrij lang uit..

christel

tja toch vind ik de kooi aan de kleine kant omdat je valkje zijn vleugels niet echt kan streken. Maar als je mama geen grotere in de woonkamer wil dan heb je weinig keus denk ik ;)

groetjes christel