14 mei 2025, 22:02:45

aanvallen en vliegen als zot

Gestart door dimi859, 11 januari 2011, 22:42:29

« vorige - volgende »

dimi859

hey mensen

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want het lukt mij hier weer totaal niet meer!
het probleem is eigenlijk al een heel eindje aan de gang
kuifje kan echt enorm raar beginnen doen want normaal gezien haal ik hem altijd uit de kooi als ik met m'n ouders naar het dagelijkse tv programma aan het kijken ben. Nu als hij uit zijn kooi komt begint hij altijd enorm te vliegen en vliegt hij overal op en kan je hem niet meer te pakken krijgen todat hij zich zeer doet en valt. zelfs als het me lukt hem rustig te houden om zeker nie te gaan vliegen als ne zot dan doet hij het volgende: normaal is het een enorm lieve vogel je kan hem altijd kroelen wanneer je maar wilt en hoelang je maar wilt maar nu wil hij me een tijdje al alsmaar bijten en echt agressief stekken naar mijn vingers toe. VOORLOPIG heeft hij nog niet doorgebeten, maar ik zie dat nie lang meer te duren of het is zover want heb al gevoelt dat hij al steeds harder gaat beginnen stekken zoals gisteren. heb al eens hetzelfde probleem hier op gezet en er had iemand mij aangeraden hem een tijdje nie meer uit de kooi te halen maar gwn met m'n handen in de kooi bezig zijn en dat ging dan wel weer beter. nu vandaag dat weer eens geprobeerd, gaf hem vers eten en hij wilde mij weeral eens bijten en dan voel ik me echt niet goed bij. Als er ooit de moment komt dat hij doorbijt doe ik hem weg want dan zal ik niets meer met hem durven doen en zal het ook geen zin meer hebben voor mij om hem te houden. heb al veel meegemaakt, ik kijk erg slecht tegen het leven op dus ik heb om ten duur niet echt meer de moed om mij er nog mee bezig te houden
kzit in zware studies wat eigenlijk niet echt een excuus is dat besef ik zelf ook, maar ik kan me enkel maar mee bezig houden s'avonds wanneer al het werk gedaan is want tegen mijn ouders is hij altijd al razend geweest en die kunnen er niet mee bezig zijn omdat altijd al agressief was tegen hen maar dat zal wel jaloers gedrag zijn hadden ze mij verteld hier dus dat vind ik en m'n ouders niet zo erg, maar als hij zo tegen mij gaat beginnen weet ik het niet meer hoor. ook terug in zijn kooi steken lukt niet steeds als hij het niet merkt m'n hand achter hem op zijn rug met z'n pootjes op m'n andere hand en zo in de kooi steken anders vliegt hij ook weer weg
ps kuifje is nu ongeveer 8 maanden oud geloof ik

HOPELIJK KAN IEMAND ME SNEL HELPEN

alvast bedankt
mvg

Jel

Het lijkt erop dat hij in de pubertijd komt
maar dan nog mag hij niet zo extreem bijten..
Hier kan ik je verder helaas geen raad bij geven
dat laat ik aan de wat meer ervaren mensen onder ons over

Succes er mee!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

2 valkjes

Hoi,

Ik las je berichtje en herken het wel een beetje. Mijn valkje Jimmy heeft dit ook een periode gedaan toen hij zo rond de 7 maanden was. Hij ging zelfs zover dat hij me letterlijk aanvloog (expres hard tegen mijn hoofd proberen te vliegen >:() Daarnaast had hij ook weer momenten dat hij heel erg lief was en wilde kroelen. Achteraf denk ik dat het een soort van pubergedrag is geweest ofzo. Ik heb zelf het volgende gedaan: Ik was degene die bepaalde of hij wel of niet bij me mocht zitten. Als hij bij me zat wilde hij het liefst op mijn schouder. WAt ik vanwege zijn bijten niet prettig vond ;). Dat mocht hij in die periode dus ook niet. Ik zette hem consquent op mijn knie. Als hij me in de kooi wilde bijten liet ik hem meteen een paar maal opstappen. Als dat goed ging natuurlijk uitbundig prijzen! Desnoods met een stuk mouw van mijn trui over mijn hand. Maar in ieder geval ging ik niet weg als hij zo beet. Ik hoop voor je dat er nog meer mensen op reageeren en dat je hier wat mee kunt. Bij mij heeft het in ieder geval heel goed gewerkt. Jimmy is nu een lieve gezellige vogel die op dit moment op mijn schouder mee leest  ;)
Ik begrijp dat je er een hebt? Mischien is het een idee om te overwegen een vriendje of vriendinnetje er bij te zoeken. Dit doet naar mijn idee sowieso goed. Zou zelf dan wel wachten tot je dit gedrag weer onder controle hebt.

Succes!

Groetjes,

Agnes