16 mei 2025, 19:54:22

is dat waar ?

Gestart door Jeroenw, 15 december 2010, 21:02:00

« vorige - volgende »

Jeroenw

ik heb ooit eens gelezen zo tien jaar geleden ongeveer.
dat er kwekers bezig waren om  bij de opaline mannen hun parels levens lang te  laten houden .

we zijn nu jaren verder is het gelukt ?

zijn er opaline mannen die heel hun leven hun parels houden?

of is dat nog nooit gelukt

of was dat broodje aap verhaal ?
en is het niet mogelijk.

gr jeroen

Patrick

Boodje aap verhaal.
In combinatie met bont zal het wel langer duren voor de parels verdwijnen maar alles erin te houden is niet mogelijk.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Bert_85

Ik denk niet dat het onmogelijk is, hoewel ik zelf nog geen  opaline man heb gezien die zijn parels heeft behouden.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Jeroenw

22 december 2010, 01:46:32 #3 Last Edit: 23 december 2010, 02:24:21 by Jeroen-valkparkiet
Maar wat is het nou waardoor de man zijn parels verliest ?zijn het zijn
hormonen. Testosteron ,welke stof je in zijn lichaam doet dat ?
Want als het testosteron is dan is het onmogelijk lijk mij.
Tenzij dat het een ander stofje in zijn lichaam daarvoor zorgt.
En kan elimineren .zo dat de parels kan blijven bestaan

Gerda

Het rare is dat ik een pop heb: opaline witmasker die na een jaar of 4 haar parels verloor.
Het is echt een pop, want een paar nestjes gehad - met mooie opaline (+ ander mutatie) jongen.
Ze heeft nog wel een witte staart met zwart visgraatmorief, maar geen enkel pareltje meer.
Ze was wel een crossover, want de ouders konden eigenlijk geen opaline popjes als nageslacht krijgen.

Groetjes, Gerda

Jeroenw

23 december 2010, 02:20:34 #5 Last Edit: 23 december 2010, 02:35:12 by Jeroen-valkparkiet
Citaat van: Gerda op 22 december 2010, 12:12:37
Het rare is dat ik een pop heb: opaline witmasker die na een jaar of 4 haar parels verloor.
Het is echt een pop, want een paar nestjes gehad - met mooie opaline (+ ander mutatie) jongen.
Ze heeft nog wel een witte staart met zwart visgraatmorief, maar geen enkel pareltje meer.
Ze was wel een crossover, want de ouders konden eigenlijk geen opaline popjes als nageslacht krijgen.

Groetjes, Gerda

oke gaaf . dus het is niet de testosteron die er voor zorgt dat de man zijn parels verliest. als het bij een vrouw kan dan kan het ook. het tegen over gestelde met de man.

is het al bekent waarom dat de man er anders uit ziet dan een vrouwtje. niet door het  testosteron toch ?

kleine ontopic Wees de verandering die je in de wereld wilt zien :mooi (spreuk) levens motto . van wie is die(spreuk)  levens motto ?

gr jeroen

Gerda

Even offtopic antwoord, het is een uitspraak van Ghandi.
Hij was voor een revolutie, maar niet eentje met geweld, maar door het geven van het goede voorbeeld.
Een mooie wijsheid, als iedereen daarnaar zou leven, zouden er geen oorlogen zijn.