20 april 2024, 03:30:58

Help?!

Gestart door anuschka, 9 januari 2011, 09:22:45

« vorige - volgende »

anuschka

Hallo,

Kan er mij iemand raad geven want ik trek het even niet meer. 
Mijn valkje werd vorige week maandag plots uitzonderlijk stil.  Toen ik haar 's ochtends uit de kooi liet wou ze niet achter mij aanvliegen en ging ze onmiddellijk terug slapen.  Ik vertrouwde het helemaal niet en ben gelijk naar de VA geweest.  Hij stelde een zwelling op haar tong vast (vermoedelijk het gevolg van een kwetsuur dacht hij) die hij behandelde met antibiotica.  Ik mocht vrijdag terug op controle indien het niet beter was.  Aangezien ze de ganse week zo bijzonder stil is gebeleven ben ik terug gegaan, maar de zwelling was volledig weg.  De VA heeft toen ook nog de stoelgang onderzocht en haar nagekeken en besliste dat alles ok was.  Haar stil zijn weet hij aan het duistere weer, de rui, ...  Ik bleef echter met een wrang gevoel achter want ze was zo stil, maar ja, ik vertrouw mijn VA. 
Gisterenochtend was ze nog steeds zo stil wat mij toch echt verbaasde na een week antibiotica en geen zwelling meer.  Rond 5.30 deed ze plots zeer raar!  Ze had geen stoelgang meer, ondanks het feit dat ze goed had gegeten, wiegde met gesloten oogjes en open snaveltje heen en weer.  Ze voelde zich duidelijk heel slecht.  Toen ze een poepje liet vallen gaf ze duidelijk aan pijn te hebben en het poepje bestond alleen uit water!  Ik ben gelijk beginnen rondbellen en vond gelukkig een VA met een goede reputatie die op zaterdag aan het werk was en waar ik nog terecht kon.  De ganse rit naar de VA gaf ze geen kik, ook niet bij de VA zelf!
Hij stelde vast dat de stoelgang (het ietsie pietse beetje dat op de bodem van haar kooi lag) vol bacterieën zat en ze bijzonder misselijk was.  Hij vond het aangewezen om haar een breedspectrum antibiotica te geven en nog een ander medicijn dat hij rechtstreeks in de krop bracht en haar te hospitaliseren.  Ik vond het vreselijk om deze beslissing te nemen maar ze was er zo erg aan toe dat ik haar alle kansen moest geven die mogelijk zijn.  Hij beloofde mij op te bellen wanneer ze achteruit ging.  Ik heb nog niets gehoord dus ik hoop dat alles ok is.  Om 10u mag ik bellen om te horen hoe het gaat.
Kan er mij iemand zeggen wat dit zou kunnen zijn?  Kan die infectie en zwelling van haar tong begin deze week daar iets mee te maken hebben en een begin geweest zijn?  Ik ben zo bang dat het niet goed gaat met haar.  Ik mis haar vreselijk en hou ontzettend veel van mijn popje.
Heeft er iemand raad aub?

Angstige groetjes,
Anuschka

ManjaV

Hoi Anuschka,

Ik weet het echt niet, maar ik hoop dat je VA wat meer weet. Heb je al gebeld?
Heel veel sterkte.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

anuschka

Hallo Manja,

Ik mag haar straks gaan ophalen!  Ze is de nacht goed doorgekomen en maakt terug stoelgang, dus haar spijsvertering is waarschijnlijk op gang gekomen.  Ik zal straks wel horen wat de VA ervan denkt en hou jullie op de hoogte.
Heeft er niemand anders een idee wat dit kan zijn of ervaring met een dergelijk ziektebeeld?

Groetjes,
Anuschka

anuschka

Hallo,

Mijn schatje is terug thuis en was zo blij om mij te zien.  Ze zit nu rustig naast mij in de zetel te slapen.  Ik moet dinsdag terug naar de VA op controle en ik hoop maar dat alles ok is.
Ze wil nog niet echt eten en is sinds maandag 17!!! gram afgevallen (van 102 naar 85).  Weet er iemand of ze vlug terug normaal gaat eten en of ik iets moet doen om haar terug te laten bijkomen?  Gaat dit trouwens snel (bijkomen bedoel ik)?

Hopend op een reactie,
groetjes,
Anuschka

ManjaV

Houd het gewoon even goed in de gaten. Bied haar wat trosgierst aan en je kan ook een beetje druivensuiker door het water doen.
Heel veel sterkte en ik ben blij dat je valkje weer thuis is :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki