25 april 2024, 15:57:42

nieuwe buitenvoliere

Gestart door kerbie, 12 november 2010, 15:49:49

« vorige - volgende »

kerbie

Hallo,zou volgend zomer een nieuwe voliere willen bouwen had gedacht aan aluminium .Nu heb ik ergens gelezen de groene versie hier van .Ik woon in de vlaamse ardennen,zijn er hier mensen op dit forumdie uit mijn  streek komen.Ik weet niet waar ik aluminium volieres kan laten maken.Iemand van jullie enig idee?Ik zou wel een voliere maken van 9 meter lang en 2 breed en met een schuin dak met een hoogte van 2 m.Heb nu 7 valkjes zitten .ik denk dus zekker groot genoeg.Ik ga wel een nachthok maken.Dus de lengte van de voliere zal hierdoor iets korter zijn.

andre28

Hoi, je zou op mijn site moeten kijken, daar staan de meeste links van  kooi en voliere bouwers op uit nederland en belgie.

Mijn site is www.deglosters.nl



kerbie

bedankt voor de link verder is het hier toch wel erg kalm niet?

andre28

Hoi, dat het kalm op deze site is vind ik wel meevallen.

Hopelijk heb je wat aan de link gehad, ik ben benieuwd wat voor voliere het wordt.
Laat de foto's maar zien op deze site, succes

kerbie

Ik ga zeker voor houten constructie.Vind ik mooier in mijn tuin.We wonene in het hart van de vlaamse ardennen .We hebben hier een zeer natuurlijke omgeving vandaar dat ik kiezen voor een houten constructie.Trouwens toffe site.

mariannenl

de onze WAS van hout en is een jaar of 5 geleden helemaal vervangen door aluminium
We hebben het nieuwe aluminium frame laten komen en verder alles zelf in elkaar gezet
Hij is 9 meter lang en inmiddels hebben we tussen sommige gedeeltes gaas zitten omdat valkjes nu eenmaal niet bij grijze roodstaarten kunnen, op zo een plek zit er dat dubbel gaas zodat ze niet toch nog via de tralies bij de pootjes kunnen

Ik zeg was , want bij ons heeft een rat zoveel ellende veroorzaakt, die heeft echt veel vogels meegenomen, geen spoor te zien, bloed of veren, gewoon vogels weg !
Wel op de grond daar zagen wij steeds graafsporen en dichtgooien en stenen erin hielp niet ,
Nu alles van aluminium is het gaas met niet al te wijde mazen en op de gehele grond eerst metalen platen en daaroverheen gaas is aangebracht en toen tegels hebben we nooit meer last gehad van bezoekers, ook geen muizen.

Dus hout kijkt mooi en natuurlijk maar is het tegen ongedierte bestand, en dat kunnen bv ook wezels en hermelijntjes zijn als U in het buitenland zit

Marianne

mariejj

Marianne,  of je voliere van hout of aluminium is maakt niks uit tegen ratten enz,,   want zoals je zelf al zei komen deze door de grond heen.
Ik heb nou zelf in mijn vogelschuurtje muizen zitten en deze graven ook alles onder de stenen weg. De buitenvolieres (aluminium) heb ik meteen op beton gezet, ik heb ondertussen al zoveel verhalen gehoort van ongedierte die volieres leegroven dat ik beton wou ook al vonden veel mensen dat onzin.
Ik overweeg ook om in het schuurtje alles eruit te halen en er beton in te storten.

Als je met hout ga bouwen kan je het gaas aan de binnenkant van de palen bevestigen, of anders gaas om de palen heen doen want valkjes zijn echte knagers.

mariannenl

hallo  mariejj

je stelt :
Marianne,  of je voliere van hout of aluminium is maakt niks uit tegen ratten enz,,   want zoals je zelf al zei komen deze door de grond heen.


Maar bij ons kunnen ze nergens meer onderdoor kruipen, graven of wat dan ook de grond is ontoereikbaar voor ze gemaakt, overal bv bij ventilatiegaten in de muur is gaas tussen gedaan, we hebben grote glazen voer voorraadbakken enz , dus alles bij elkaar zorgt ervoor dat er bij ons niks meer te halen valt en er ook geen schuilruimte meer is .

Tussen het plafond zat glaswol en isolatie in de volgelkooi tussen het hout was van tempex, dat was helemaal geel van de plas, , daar maken ze graag nestjes in

Dar hebben we dus geen van allen meer, en ik kan je garanderen dat de rat en zijn familie niet meer terug is gekomen, het is hier s avonds stil  waar we vorig jaar ze hoorde knagen en over de onbereikbare vliering lopen
Bovendien heb ik sterke reuk en ik ruik ze ook niet meer en de hond is rustig het is een jackie en die ruikt ze meteen.

Marianne