24 april 2024, 13:58:18

na de rui vreselijk druk

Gestart door nanouska, 28 december 2010, 12:30:15

« vorige - volgende »

nanouska

hallo,

ik heb een tamme valk die haar naam zegt en het bouwvakkersfluitje kent.
eerst was ze heel rustig maar sinds haar rui is ze zo ontzettend druk geworden.
ze heeft een grote jockkooi en ze mag er 2 x per dag uit, ze kan niet hier de gehele dag eruit ivm 4 honden.
er hangen genoeg speeltjes in en andere knaagspullen.
wat kan ik hier aan doen dit is echt niet leuk, heb het ook nog nooit zo meegemaakt met een valk.
met druk doen bedoel ik heel hard fluiten echt heel irritand.
om nou de hele dag met een doek over de kooi te zitten is ook niet een oplossing

bobbie

30 december 2010, 09:15:20 #1 Last Edit: 30 december 2010, 10:48:03 by bobbie
Hallo Nanouska,

Ach jeetje, en jij maar geduldig op een antwoord wachten. ;)
Sorry  :-[

Nou, ik ga het proberen.

Was dit de eerste rui? Zo ja, dan zou het zomaar kunnen dat ie probeert zijn grenzen te verleggen.
Totaal niet op het reageren, zelfs niet knipperen met je ogen, ook geen doek erover leggen, ook dit is aandacht namelijk, wel negatieve maar dat maakt de vogel niet uit.

Als je het totaal kan negeren is het binnen 14 dagen over is mijn ervaring.

Succes, Nelk :)

nanouska

sorry hoor maar dit gedrag kan ik echt niet negeren, het is echt de hele dag door wordt er echt gek van.

bobbie

Zelf heb ik een opvangvogel die weg moest omdat ze heeeeeel de dag zat te gillen. Dat heeft ze bij mij 2 weken volgehouden. Al die tijd heb ik het totaal genegeerd en gaf haar aandacht juist op de momenten dat ze even stil was.
Nu is het een rustige speelse vogel.

Dit vraagt inderdaad heel veel van je, zeer consequent gedrag.
Ook kan je de plaats van de kooi veranderen en de inhoud van de kooi ook. Verwissel om de 2 weken speelgoed, doe ik ook. Geef hem een closetrolletje met nog een klein beetje papier eraan, een stukje krant met een knijper aan de tralie etc etc. Afwisseling dus.

Succes, Nel