7 mei 2025, 11:17:58

beyers

Gestart door kerbie, 22 december 2010, 16:43:27

« vorige - volgende »

kerbie

Wie van jullie gebruikt er ook zaad van Beyers belgium deli nature voor grote parkieten (australische).Geef deze al geruime tijd.Welke soort kopen jullie hier in Belgie.

Patrick

Goede kwaliteit is het :-)

Zelf geef ik wat anders maar woon ook niet in Belgie  ;D
Ik geef ze Himbergen groot parkieten zaad en in het voorjaar meng ik dit met neophema zaad tot het najaar en alle jonge vogels minimaal 6 weken zijn uitgevlogen en tegen de winter bouw ik het neophema zaad weer af. Zonnebloem pitten meng ik zelf er doorheen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kerbie

belgen en nederlandse zaden  zijn zo verschillend  ;Dgelukkig zijn onze valkjes dat niet (grapje)wat bedoel je  met dat zaad dat je hier vermeld is dat speciaal zaad voor de kweek?Trouwens patrick  en de rest die dit hier lezen.Prettige kerstfeesten .

Patrick

Hallo Kerbie,

Nee is gewoon zaad mengsel. Alleen neophema zaad is kleiner en een ander mengsel. Merk dat de vooral jonge vogels meer de kleinere zaden krijgen tot ze iets ouder worden en op deze manier pas ik dit aan om ook wat meer kleinere zaden aan te bieden.
Diverse kwekers doen dit maar is niet noodzakelijk.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kerbie

Vooral een zalig kerst en bedankt voor de uitleg Patrick .Zal hier in Belgie eens op zoek gaan naar die zaden.Groeten Jurgen