valkparkieten verhuist, nu ééntje dood..

Gestart door Nathalie, 11 februari 2011, 14:00:11

« vorige - volgende »

Nathalie

Hoi allemaal,

een aantal weken geleden zijn mijn vier valkparkieten naar een kennis verhuist. Ze hebben daar eerst in hun eigen kooi gezeten. Na een paar weken zijn ze verhuist naar een buitenvoliere. Ze kunnen daar ook binnen zitten, maar ze zijn niet gewend aan zo'n volière.
Alles leek goed te gaan, maar ik kreeg net het bericht dat één van de vogels dood is. Kan dit door stres komen? Er leek niets mis met haar te zijn voor de tijd. Nu ben ik ook een beetje bang dat de andere vogels ook dood zullen gaan. Kunnen ze beter daar blijven of is het beter om ze terug te halen en weer in de huiskamer te zetten?

Groetjes Nathalie

cockatiel

Hallo Nathalie
Zou de overgang van binnen naar buiten niet de oorzaak kunnen zijn.
Zo warm is het nog niet vooral de nachten kunnen erg koud zijn.
GR Cockatiel

christel

Ik denk ook dat het geen goed ideetje is om op dit ogenblik binnen valkjes buiten te zetten ???

Bello

Je kunt pas binnen valkparkieten rond mei pas buiten in de voliere zetten ivm temperatuur verschil.

Het verschil is veels te groot.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Jeetje ... nee, het is inderdaad niet verstandig om nu binnenvalkjes naar buiten te doen, zij zijn niet "winterhard" en grote kans dat ze het buiten niet gaan redden. De buitentemperatuur scheelt nog veel te veel met binnen, het vroor van de weer zelfs nog.  :-\

Als grens voor alle dieren die binnen zitten en naar buiten moeten wordt de ijsheiligen aan gehouden, dit is half mei.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nathalie

Ik heb nog niet kunnen kijken hoe de volière eruit ziet, maar ik weet nu wel dat ze niet helemaal buiten staan. Het binnenhok zit in een schuur gebouwd en dan is er nog een buitengedeelte. Ze hebben aan mijn moeder verteld dat ze de vogels nu alleen nog in het binnengedeelte laten. Het gaat niet om een normale schuur, maar het is op een boerderij. Het is niet zo warm in de schuur als in een huiskamer, maar ze staan wel goed beschut. Er lopen trouwens ook 2 honden en 1 of 2 katten rond. Dit zou ook voor problemen kunnen zorgen.

Larissa

Hoi

ik denk niet dat de honden of katten een oorzaak zijn maar meer het koude weer, want ondanks dat ze in een beschutte schuur staan komt daar de kou ook wel, zekers met een temp van - 12 zoals we gehad hebben.
Tenzij de schuur verwarmt wordt maar dat lijkt me sterk als het over een groot oppervlak gaat

Hoe is het nou met het ene vogeltje

Larissa

Cherro

Ik had dan nog de gok niet durven nemen.

Ik heb laatst in mijn schuur mijn vissen in een verwarmde bak in de schuur geplaatst, omdat mijn aquabak te klein was geworden, de bak was geisoleerd en wel, maar zelfs met verwarmde bak bleek t temperatuursverschil te groot, en ondanks verwarmen vroor me die bak toch dicht, dus de grote vissen zijn weer terug in huis.

Net wat Caroline zegt, voor alle dieren, half mei wel aanhouden. Minstens.
Of je moet al vroeg aanhoudend voorjaarsweer hebben, maar als ik zie hoe koud t nu net buiten was  :-\

Met Valkjes had ik dat al dus al helemaal niet durven wagen, zelfs niet in een schuur in een boerderij..

Hoop dat het goed blijft gaan en anders moeten ze ze indd misschien beter in huis halen?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!