1 mei 2024, 00:32:12

rosekaketoe te zwaar, help

Gestart door saskia-12-85, 12 januari 2011, 15:20:12

« vorige - volgende »

saskia-12-85

Hallo,

Ik heb me net aangemeld op dit forum, omdat wij ondertussen een beetje radeloos zijn.. We hebben een rosekaketoe van 3 jaar oud. Het is een vrouwtje, erg ondeugend, ontzettend lief en spraakzaam.. Dus hier geen problemen mee..

Nu is het zo dat onze Rose genaamd Romy veel te zwaar is (zij weegt 475 gram) We hebben alles geprobeerd, een jaar geleden zijn we begonnen met haar op dieet te zetten.. Ze krijgt speciaal mager kaketoe zaad en een portie groente en fruit. Dit is in totaal niet eens 10% van haar lichaamsgewicht. We vliegen een aantal keer per dag met haar, rennen de trap op en af, proberen zoveel mogelijk in beweging te zijn met haar, maar ze valt echt geen gram af. We hebben ondertussen iedereen met verstand van papegaaien om advies gevraagd, maar niks schijnt te helpen.. Is er misschien iemand op dit forum die weet hoe wij haar af kunnen laten vallen??

Rianne

Ik heb even opgezocht, 350 gram is het ideale gewicht. Ik heb ook een rosé, geen idee hoe zwaar die is maar die zit er ook pittig boven.
Wat je zou kunnen voeren is pellets, icm groente en fruit.
Maar heeft ze last van haar overgewicht? Als ze zo actief is met jullie, en er geen last van heeft, is er toch niks aan de hand?

candy

Hallo,

Wij hebben ook een rose, deze is ongeveer 335 gram en deze krijgt elke dag pellets en palmolie.
Ik heb ook gehoord dat als een vogel moet afvallen je pellets moet geven die je ook zou geven als de vogels broeden en daardoorheen palmolie.
Nu zul je zeggen dat is allemaal teveel, maar dit blijkt te helpen.

Groetjes,
Ria