vragen over nestje en vogels houden

Gestart door Henk_en_Otje, 4 december 2010, 06:55:20

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

hai hai, ik heb een aantal vragen.

ik heb een koppeltje, en heb nu 5 jongen. een aantal gaan weg, maar wil ook wat zelf houden. mijn  vraag is, als ik nou het dochtertje bij papa en mama houd.... gaat papa dan uiteindelijk ook eitjes maken met zn dochter? kan ik dat beter niet doen ? of als ik 3 broertjes zou houden , dat die niet hun sex driften gaan botvieren op mama ?

2e vraag, mn vogeltjes zijn 5 weekjes oud nu, en ik had in gedachte dat ze op zn vroegst weg mogen over 3 a 4 weken. als ze zelfstandig eten, en niet meer bijgevoerd worden door papa en mama. klopt dit ? 

hoor graag, dank voor jullie advies

Patrick

Hoi Henk,

Jonge vogels zijn pas zelfstandig als ze rond de 7 a 8 weken oud zijn. De ouders trappen er nog wel steeds in om ze te voeren als ze bedelen om voer maar is in principe niet meer nodig als er geen problemen zijn geweest.

Laat je de jongen bij de ouders rondvliegen zullen ze zeer zeker ook met elkaar gaan paren. Zowel moeder op zoon als vader op dochter of broer op zus. Niet doen dus!

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Larissa

Hoi henk

Ik heb zelf moeder en vader samen met dochter in de voliere buiten gehad deze zomer en vader keek niet om naar zijn dochter
Nu wil dit op zich niks zeggen, misschien ook wel omdat dochter lief nog niet geslachtsrijp was dat vader er niet naar om keek.
Sinds een tijdje heb ik dochter gekoppeld aan een andere man en ben dus ook benieuwd wat er in de aankomende lente of zomer gebeurt

Groetjes Larissa

Patrick

Kijk uit Larissa........ als het wel klikt tussen die 2 gaan ze echt wel paren als de pop kippetje gaat zitten. Iedere man wil er dan graag op en voorkomen is beter als genezen zegt men wel eens  ;)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Larissa

Hey Patrick

Zekers hou ik het in de gaten, want tja vader op dochter is niet wat.
Ik hoop dat dochter zich koppelt met het nieuwe mannetje wat nu bij haar zit zodat ze daar alleen nog maar oog voor heeft

groetjes Larissa