19 april 2024, 21:56:19

Valkje "bezeten" door duiveltje??

Gestart door Alexandra, 2 december 2010, 10:51:35

« vorige - volgende »

Alexandra

Hallo Allemaal,

Heb even jullie ervaring en deskundigheid nodig...

Heb 3 valkparkieten, 2 poppen en 1 man.
Nu heb ik ze sinds 1 week samen in één ruime kamervoliere, alles ok, niets aan de hand.
Sinds mijn mannetje Gizmo het nieuwe popje (Dotty) zag is hij in een klap helemaal verliefd!!
maar nu is het volgende het probleem, als ze los mogen, dan zijn Gizmo en Dotty altijd samen.. Dotty kan niet zo goed vliegen en het lijkt wel of Gizmo haar daarbij wil helpen, hij let heel goed op haar, (super lief hoor) maar af en toe lijkt het wel of hij in één keer word "bezeten" door de duivel, hij valt mij aan!!
En dan echt met zijn bek wijd open, hij heeft mij al een aantal keer in de vinger gebeten en ook al een paar keer geprobeerd in mijn gezicht te landen en te bijten!!!
Het rare is, is dat hij een aantal seconden later wel weer heel erg lief kan doen....

Wat is dit voor gedrag, is het puberaal? zwaar broeds? en wat kan ik er tegen doen.. Gizmo is geboren op 4 juli 2010 dus net pas 5 maanden oud... 

Gisteren toen hij recht op mijn gezicht af kwam met zijn bek wijd open, heb ik mijn hoofd weggedraait , maar kan ik hem "straffen" door hem gelijk terug in de kooi te zetten, of wat moet ik doen???? 

Het is nu zelfs al zo dat mijn zoon bang is voor Gizmo en dat is toch echt niet de bedoeling!!

Dus graag jullie advies !!!!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Ik denk inderdaad dat hij haar wilt beschermen en de rest puber gedrag is...

alles gaan uitproberen wat wel en niet mag net als een klein kindje  ;D dus echt puberen...

je zou hem daarvoor kunnen straffen door dingen te zeggen als die dat doet  en in de kooi te doen...

als die het de volgende keer weer doet zeg je hetzelfde en zet je hem terug.

dat kan je gaan proberen

hopelijk hebben andere mensen nog een aantal tips
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

PeterT

Als je hem dan straft doe hem dan niet in de kooi waar die normaal ook zit.

Dat lijkt mij dat dat zijn "veilige haven" moet zijn.


andre28

Het is echt hanen gedrag die je goed de kop in moet drukken.
Probeer ieder geval dat ze niet ergens hoog kunnen zitten.
Dit geeft bij de man een macho gevoel.

De jongen mannen tonen dit gedrag vaker, probeer dat ze niet hoger kunnen komen dan je zelf groot bent dat houd ze wat onderdaniger.
Plaats ook zeker de kooi wat lager.

Deze hanen gedrag is maar tijdelijk.

Alexandra

klinkt me idd heel erg bekend in de oren ... Gizmo landt ook altijd bovenop mijn hoofd bij het vliegen.. En als ik hem dan eraf wil pakken, gaat het de ene keer goed en de andere keer bijt hij in mijn vingers...  :-\

maar ik weet het .... volhouden ....

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl