15 mei 2025, 01:25:22

Valkjes paring???

Gestart door cityside, 14 december 2010, 13:30:33

« vorige - volgende »

cityside

Ik heb een grote voliere achter sinds juni zitter er valken in 2 koppels gekocht dus echt altijd bij elkaar zitten van een oudere man die ze kwijt moest
daarnaast aantal diverse jonge valkparkiet gekocht waarvan 1 uit dierenwinkel vond hem zo mooi en die verzorgen hun vogels erg goed

Nu het spoed geval ik heb geen broedhokken in de voliere hangen ook niet in het nachthok en plotseling zie ik vandaag 1 van de dierenwinkel en 1 andere valkparkiet een paring doen uh? met deze kou en ze hebben geen broedhokken en ik heb geen nachthok verwarming aan staan ofzo waar moet ik op letten? en stel dat ze eieren leggen wat moet ik doen graag advies!!!

vind dit heel raar want ik lees diverse topics dat ze eerst broedhok inspecteren en dan pas paren maar nu deze ze het al zonder dat ik een broedhokje heb opgehangen en geen verwarming aangedaan in schuur heb snel een foto kunnen nemen toen ze het deden hier het bewijsje

alvast bedankt voor het advies!

www.yorkshireterrierinfo.nl alle informatie over dit ras!

patty_dordtse valkjes

hoi,

zou het broedblokje gewoon weghalen dat is nog meer stimulatie voor ze  ;D

maar valkjes mogen toch ook gewoon oefenen hoeven dus ook geen eitjes van te komen hoor...

;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

cityside

er hangt ook geen broedhokje

www.yorkshireterrierinfo.nl alle informatie over dit ras!

*Manon*

Hoi,

Nee inderdaad geen broedhokje ophangen, ook niet als ze toch een ei gaan leggen.

Het is veel te koud buiten om een nestje groot te brengen, dus het beste wat je kan doen, als je koppeltje toch begint te leggen is, de eitjes vervangen voor neppers. Deze kun je bij de dierenwinkel kopen.
In het voorjaar zou je ze dan een broedblok kunnen aanbieden en kunnen ze een nestje gaan proberen.
Mochten er nu jongen komen, dan is de kans groot dat het mis gaat omdat het veel te koud is nu.

Maar maak je niet teveel zorgen over die eitjes, hier wippen ze er ook wat af, maar leggen ook geen eitjes!

Groetjes Manon

carco

Hier zijn ze ook aan de wip, maar ook geen blokken hoor ;)
Ik had het er al met een vriendin over dat ze het doen om zichzelf warm te houden  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!