29 maart 2024, 03:30:17

wintermaanden

Gestart door kerbie, 30 november 2010, 20:15:32

« vorige - volgende »

kerbie

Wat geven jullie nu tijdens de winter aan jullie valkjes als eten? Ik geef ze opfokvoer een gewone melange valkparkieten voer.Wat kan ik ze nog allemaal geven?Grt J 

Manouk

Ik geef ze gewoon valkparkieten voer van Teurlings en extra zonnepitjes.. Ook krijgen ze hier gewoon eivoer bij en grit en kiezel, af en toe krijgen ze er ook nog een beetje bruin brood bij..

Maar dit eten ze niet altijd...

Verder zorg in ieder geval voor vers water een paar keer per dag.. het bevriest snel met dit weer..

groetjes
Manouk

Larissa

Hey hey

Hier krijgen ze in de winter standaard zonnepitten met teurlings omdat ze van zonnepitten nog wel snel een vet laagje krijgen

Om te paar uur vervang ik het water in de voliere, meerdere keren per dag blaas ik het voer uit, desnoods vervang ik het voer 2x per dag.

Bruin brood krijgen ze 2x in de week.
Met fruit en groente ben ik nu voorzichtigere omdat dit veel vocht bevat en snel kan bevriezen nu

groejtes Larissa

coolsille2

ik geef hem zijn gewone zaadjes met wat extra zonnepitjes en nu en dan wat vers fruit banaan appel enz

kerbie

Kun je zonnepitten alleen kopen in de dierenzaak ?Hoeveel geven jullie dan ongeveer.Een bakje in de voliere of bij het gewone zaad vermengen?

Larissa

Hey Kerbie

Ik koop een zakje zwarte zonnepitten deze meng ik door het gewone voer heen,

Zwarte zonnepitten moeten meer vet bevatten is mij verteld

groetjes Larissa

kerbie

Weer iets bijgeleerd heb nog maar een jaar en half parkieten .Vind hen zeer leuk in contact met mensen.Ik heb vroeger meer dan 25 jaar altijd kanaries gehad maar was het beu en toen ik bij langs en zag zijn voliere met parkieten was ik verloren .