29 maart 2024, 00:37:22

Broeds gedrag van een mannetje??

Gestart door raynmgn, 29 november 2010, 23:36:19

« vorige - volgende »

raynmgn

29 november 2010, 23:36:19 Last Edit: 29 november 2010, 23:38:28 by raynmgn
Hallo allemaal,

Ik heb een niet alledaagse vraag:

Ik heb 2 tamme mannetjes van beide ongeveer 1 jaar oud. 1 bont geparelde en 1 witte. Van beide heb ik een certificaat dat het mannetjes zijn (DNA-test van Gendika).
Ze doen ook beiden stoer (tikken met de snavel, breed lopen, deuntjes zingen, af en toe knokken met mekaar, enzovoort). Het bonte valkje heeft inmiddels bijna al zijn parels verloren, dus alles wijst erop dat het een mannetje is.
Alleen doet hij dus de afgelopen maand zo af en toe nogal "maf", iets wat ik het best kan omschrijven als broeds gedrag... Ik heb het opgezocht op internet en men spreek daar van "kippetje zitten". Hij gaat dus op de bodem van de kooi zitten, met zijn kont naar achter, staart omhoog en maakt dan rare geluidjes...
Het witte valkje trekt zich er verder weinig van aan en doet dit niet. Zodra ik dan naar de kooi toeloop klimt de bonte weer omhoog. Dit heb ik nu al een paar keer meegemaakt... Wie kan mij vertellen wat dit is???
Ik hoor het graag van jullie! Alvast hartelijk dank!

Groeten, Raymond



patty_dordtse valkjes

Hallo,

Zoals u het omschrijft en zelf al heb opgezocht op internet is dat inderdaad broedsgedrag...

Volgens mij zijn zijn  hormoontjes aan het spelen  ;D

hier ook wel eens sow man gehad die dan bv in een blok ging zitten en geluidjes ging maken maar duidelijk een man was...

maar er kan weinig gebeuren als het om 2 mannen gaat het zal vast wel overwaaien hoor...
succes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website