28 maart 2024, 14:57:02

''krijsen'' ipv deuntjes

Gestart door Sjors, 25 november 2010, 11:14:30

« vorige - volgende »

Sjors

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, wij hebben 2 valkjes (waarschijnlijk mannetjes) 1 daarvan kon hele leuke lieve deuntjes fluiten, en de ander was altijd erg stil. Sinds een paar weken laat de ''stille'' valk ook van zich horen. Maar het enige wat ze nu laten horen is veel gekrijs. Deuntjes hoor ik nauwelijks meer. Echt een lawaai maken ze. Zou dit tijdelijk zijn? Ze zijn nu ongeveer 5/6 maanden. Heeft het met de leeftijd te maken? Af en toe wordt ik er wel een beetje gek van, herkenbaar bij iemand?

Groetjes!

patty_dordtse valkjes

Hallo,

ik denk dat dat met puberen te maken heb.
ik zou het juist geen aandacht geven gewoon negeren want als jij hun die aandacht geef blijven ze het doen snap je...
het is moeilijk om dat te negeren maar is wel het beste...

succes

hopelijk krijg je nog van andere antwoord
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Doke

Hey ik heb een mannetje en een vrouwtje (broer en zus),
het mannetje kan ook mooi deuntjes fluiten maar ook dikwijls krijsen, ze zijn nu 7 maanden, gewoon negeren en na een tijdje zal het wel beteren, even op de tanden bijten  ;)
Groetjes
Doke

sil

 hallo allemaal
mijn moeder heeft twee valkjes van 1 1/2 broer en zus en zins een paar weken schreeuwen ze zo erg we hebben ze al op en andere plek gezet en nu zelf een handdoek aan de zijkanten de kooi gedaan we worden er gek van. als er iemand  binnen komt beginnen ze ook zo erg te schreeuwen en vooral als die kleine jongen er is zij hun ook druk. we weten het niet meer.   help help ???

Sorella

Wat ben ik blij dat die twee van mij niet noemenswaardig schreeuwen.
Alleen als ik een huis vol eters heb en ze dan in de keuken moet parkeren dan beginnen ze op een gegeven moment te schreeuwen, omdat ze ons dan wel horen maar niet kunnen zien terwijl er toch regelmatig volk langs de kooi loopt.
Zet ik ze daarna weer terug in de kamer dan gaat het nog even door maar na een kwartier worden ze weer wat rustiger.
Dus dan lijkt het mij logisch dat als de valkjes ergens neergezet zijn waar ze bijna niemand zien dat ze nog meer gaan schreeuwen. dus terug zetten, handdoek eraf halen en negeren,  als ze schreeuwen.
ALhoewel je er gek van kan worden van dat geschreeuw als ik dat van anderen zo lees hier.