28 maart 2024, 09:34:35

Bek

Gestart door Tara, 1 januari 2004, 15:45:27

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Inger,

moest Malaia aangetroffen zijn, zou ik het wel hebben gemerkt, jah, want Malaia is ook volgens mij een zwakkere vogel, maar nee, die zit hier momenteel al een halfuur te fluiten en zo ... Is een verschil bij de anderen.

Ik wil de kweek uitsluiten voor de zekerheid, want als er dan jongen besmet raken, kan ik die niet dooddoen, zou het niet over m'n hart krijgen, en de overlevende jongen, blijven dan drager voor de rest van hun leven, volwassen vogels spelen het meestal kwijt, maar ik heb gelezen dat de vogels die met dat virus geboren zijn, het blijven behouden ...

Gespesialiseerde vogelartsen ... Woon niet in het bepaald gebied waar die ergens wonen ...

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ben blij dat het met Malaia zo goed gaat!
Naar goede vogeldierenartsen of vogeldeskundigen kun je ook gewoon bellen of mailen voor advies! Er zitten ook goede vogelartsen in Belgie.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi,

mja, heb al dus naar verscheidene da's gebeld, en vandaag heb ik naar die gebeld hier in m'n buurt. Ik heb klein probleempje met de nieuwe, en volgens haar is het een kleine oogontsteking en hij mag absoluut niet in toch staan enzo, maar hier is dat geen probleem, ik moest ook kijken of ie niet zou niezen als ik op z'n bekje duwde, en dat deed ie niet, daarom was het niet zo ernsig, nu over Musli, had het ook gezegd over Musli, en morgen mag ik eens gaan voor 2 uur, en dan gaat ze kijken of het schurftmijt is, of niet, ik had al gezegd dat het schurftmijt lijkt te zijn, want ikzelf denk wel zoiets.

Ik laat het jullie in ieder geval horen :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi,

ik heb iets meegekregen wat ik met een wattenstaafje moet aanbrengen, 3 keer in totaal moet dat gebeuren, en daar moeten steeds 5 dagen tussen zitten. De eerste keer leek in ieder geval al veel duidelijker, in plaats van dat witachtig bekje was het al snel weer grijsachtig.

Groetjes, Tara

bogey

10 januari 2004, 17:31:55 #19 Last Edit: 10 januari 2004, 17:33:23 by bogey
Gelukkig er is iets voor je valkie  om op te knappen!!!
 ;)



Groetjes Daphne


Paul

Hoi Tara,

Heeft de dierenarts er ook naar gekeken of kreeg je alleen de medicijnen mee?
Je zal wel een soort insecticide hebben gekregen.
Elke keer als je het erop smeert dood het de mijten en de eitjes komen een paar dagen later uit en moeten met de tweede en derde keer gedood worden.
Ik hoop echt dat het helpt en dat het dus schurftmijt is geweest dan.
Het is wel erg besmettelijk dus zeker de andere valkjes in de gaten houden.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi hoi,

ze heeft eerst gekeken naar Musli, dan ff het middeltje gedaan. Ze zei ook dat het besmettelijk was en dat ik de anderen in het oog moest houden, maar de anderen hebben er geen last van, ik zag zelfs dat Laiko er geen last meer van had, plots verdwenen, wel goed.

Toen ik het de eerste keer deed vond ik het er eigelijk al heel anders uitzien dan er voor, hopen dat het helpt :)

Paul

Hoi Tara,

Als het echt Schurftmijt is ben je er zo vanaf en is het snaveltje weer snel zoals het hoort te wezen.
Dat witte word al snel minder wit als je het vochtig maakt dus dat zegt nog niet zoveel.
Maar je moet met een paar dagen zeker een verschil zien lijkt mij en het mag nu alleen nog maar minder worden en niet erger.
Beterschap met Musli.

Groetjes, Paul

giovanni

yo Tara!

Hopelijk wordt ie snel beter en helpt je medicijn dat je nem geeft :)

grtjs

Tara

Morgen moet ik nog voor de laatste keer het middel gebruiken, maar ik moet zeggen dat het puik werk levert hoor.

Ben wel blij, en mijn valkjes zien er eigelijk allemaal super uit nu :)

Inger m

Hoi Tara,
Fijn dat het nu weer bijna over is! Schurft is heel goed te behandelen, ik gebruik gewoon zuurvrije vaseline van de drogist en dat gaat prima (soms geef ik ook ivomec, middel tegen in en uitwendige parasieten).

Hoe is het met de rest van je valkjes (en andere beesten)?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

hellow

tof dat het nu weer wat beter gaat, hè.  ;) Hopelijk komt het niet meer voor bij een ander valkje en ben je nu voorgoed verlost van al die ziektes ;)

grtjs

Tara

Hoi Inger,

met de rest van mijn vogels gaat het erg goed eigelijk, behalve met Smuckley, de oogjes worden erger de laatste dagen, ik denk om er toch nog eens voor te bellen/gaan naar de DA.

Groetjes, Tara