Mijn valken-dagboek: |27 September | Paar foto's en een groot filmpje!

Gestart door animallovertje, 19 november 2010, 20:01:01

« vorige - volgende »

Cherro

Wat een leukerds, mooie pareltjes ;D

En ja hoor, ik zag ze laatst bij petsplace en de welkoop dus denk dat je bij een speciaalzaak in je buurt ook wel kopen kunt ;)

Verhuizen zou ik niet doen. je hebt koppels die t wel accepteren, maar vaak zijn dit tammere vogels dan wat jij omschrijft. Dan krijg je paniek in de kooi en dat moet niet.

Lekker ff laten;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

animallovertje

Bedankt nog voor je antwoord Cherro op de vraag vor het verhuizen!
ik ga ze inderdaad nu niet verhuizen.. dat zal ik doen als ze allemaal zijn uitgekomen en wat ouder zijn.

Ook bedankt voor het antwoord op de eitjes.. dan ga ik daar snel maar eens langs, want ze blijken het erg leuk te vinden.. het opvoeden van kids, haha

Bedankt voor het compliment van de kleintjes, ik vind ze zelf ook erg mooi en ben ook erg trots op ze   ::)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

animallovertje

gisteren weer langs geweest bij de valkjes. toen ik daar aankwam zag ik gelijk dat het hok een grote ravage was. 1 speeltje was helemaal uit elkaar en lag op de bodem van de voliere. verder kon ik zien dat er overal veel poep lag, heel veel veren en sommige zelfs met wat bloed aan het puntje zitten.
ik had gelijk al zo'n idee... die zijn een keer ergens goed van geschrokken..
dus ik wat later aan m'n oma gevraagd of zij er iets van wist. en inderdaad de nacht ervoor waren ze helemaal in paniek geraakt. m'n opa en oma wisten ook niet hoe het kwam. toen m'n opa ging kijken zaten ze allemaal helemaal in schrik op de bodem van de kooi.
nu weet ik dat ze dat bij ons ook wel eens hebben gehad, maar ik vind ht toch vervelend... die arme beestjes.

ik durfde daarna ook bijna niet bij de jongen te kijken.. ws bang dat daar misschien nu ook iets mee aan de hand was, maar gelukkig leek dat goed te gaan.. het 2e jong was nu ook uitgekomen.. ik heb nu dus 2 jongen en nog 2 eitjes over.
zal wel even wennen worden. ik had een perfect 1e nestje met 2 jongen, maar als deze 4 eitjes allemaal uitkomen ben ik dus dubbel zo druk, haha

ik had ook nog een vraag over de jongen.. ik heb het idee dat ze minder dons hebben dan 'mijn vorige donsjes, en vroeg me af of jullie er misschien even naar kunnen kijken:

hopelijk ben ik overbezorgd en is er niets aan de hand, maar ik was er toch niet helemaal zeker van.

--------------

animallovertje

weer thuis...

Gisteren heb ik besloten om de valkjes weer naar  huis te verhuizen.
ik zou de komende weken maar weinig ernaar toe kunnen gaan.. alleen soms 's avonds en daar zat ik mee. verder weet ik dat het hele goede ouders zijn en ik verwachtte dat het gewoon goed zou gaan,
daarom heb ik besloten het erop te wagen.
gisteren was de grote dag, 's morgens zat ik nog steeds te twijfelen, maar ik besloot het gewoon te gaan doen, met een dikke knoop in mijn maag begon ik aan de voorbereidingen.. bij opa en oma de vogels gevangen, dit ging heel snel! alleen de vader was heel snel en bijterig, maar de kleintjes en de meoder probeerden niet eens te bijten..
we hebben ze in de auto gezet en hebben heel rustig gereden. thuisgekomen de kooi weer in elkaar gezet (die moest uit elkaar om naar boven te kunnen) en de vogels er weer in.. toen braken er een paar zenuwslopende uren door... de moeder keek wat rond.. ging zich toen op eeen stokje uitgebreidt wassen en begon met de 3 andere valkparkieten heerlijk te fluiten en rond te fladderen... ze waren dus niet in shock en er gelijk overheen, MAAR ze ging niet naar haar nest.
toen ik later weer ging kijken zat ze op haar nest.. ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.. weer wat uurtjes later kon ik in het blok kijken, omdat moeders er even uit was en beide jongen hadden een goed gevulde krop.. actie geslaagd dus!!!

ik denk trouwens dat het bij 2 jonge blijft (net zoals de vorige keer) de laatste is dinsdag uitgekomen en daarna geen verschil meer in die andere eitjes gezien.. ik hoor geen gepiep, er zit geen barstje in de eitjes.. dus ik verwacht daar niets meer van..

ondertussen was ik ook op zoek gegaan naar nieuwe baasjes voor mijn 2 jonge valkparkieten. ze zijn ruim 9 weken en redden zich al een hele tijd zelfstandig. helaas heb ik die nieuwe baasjes wel erg snel gevonden. waarschijnlijk komt de eerste, deze week al langs.. ik vind het best jammer.. ik ben echt gek op die valkjes. en ze hebben het zo leuk met z'n vieren in de kooi, maar het wordt gewoon te vol.

--------------

Alexandra

Wat een goed verhaal !!! ben blij dat alles goed is gegaan en dat je nu kunt gaan genieten van de kraamtijd !!!

grts

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

animallovertje

vandaag was het dan zo ver, eindelijk mochten ze uit de kooi om wat rondjes te vliegen.
bij mijn oppas adres kon dat niet.. de ruimte waar ze zaten kon niet helemaal afgesloten worden. dus heb ik ze gisteren weer rustig laten wennen en vandaag de bovenkant van de kooi open gedaan.. ze zijn er alle 4 even uit geweest, maar het vrouwtje ging al snel weer terug naar haar nest.. toch fijn dat ze ook weer even gevlogen heeft.. het mannetje en de 2 kleintjes zitten nu nog steeds buiten de kooi... ze lijken het heerlijk te vinden, die vrijheid.
ondertussen kan ik mooi een verhaal typen en de foto's laten zien die ik net gemaakt heb van alle 6 de valkjes..

1 van de jonge valkparkieten:

de 2 jonge valkparkieten samen op de vensterbank naar buiten kijken:

De andere jonge valkparkiet. deze is iets donkerder en heeft ook meer grijs dan de ander:

De donsjes...
oudste donsje:

Jongste donsje:

Papa:

De kooi mooi open :)
--------------

animallovertje

ik hoop niet dat jullie gek worden van mij met m'n foto's, maar ik heb hier weer een foto - updatje..
(als jullie wel gek van me worden, moeten jullie me maar gewoon negeren, hahaha, misschien dat ik daarom ook geen berichten meer in m'n dagboek krijg ::) )

Mooie vrouwtje (Cleo)

de 2 jongen. de eerste gaat waarschijnlijk woensdag al naar een nieuw huis :( ik ga ze echt missen!

de donsjes:

De oudste:

de jongste:

de jonge valkjes waren voor mijn vakantie aardig tam, maar toen ik terug kwam waren ze erg bang en schrikkerig. dit vond ik erg jammer, want ik had ze graag tam naar een nieuw baasje gebracht.. maar ik had dit wel verwacht, want er was dus 3 weken niets gedaan aan het tam maken.
vanmiddag dus weer wat trosgierst bij elkaar gepakt en met m'n arm in de kooi gehangen..
het vrouwtje (Cleo)  ging al snel eten:

Ondertussen kwam 1 van de jonge valkparkieten steeds iets dichterbij.. en na een (hele) tijd gokte ze erop om het eens te proberen... en het leek goed te smaken...
(jonge valkparkiet rechts)

Dit zal ik nog zo veel mogelijk keren herhalen, zodat ze toch weer iets verder zijn met het tam maken.
--------------

Rianne

Wat je kunt doen is naar het Tam Maken forum gaan, en het stappenplan even uitprinten en dat meegeven met de nieuwe eigenaar. Het zijn nog jonge vogels, dus het lukt vast wel om ze weer tam te krijgen :)

Cherro

Plaats gerust meer foto's van je mooiers :) ik kijk vaak alle dagboekjes wel ff, alleen niet altijd de tijd om ff te reageren ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

animallovertje

haha okej..
bedankt voor je antwoord :)
dan weet ik dat ik het niet voor niets doe
--------------

Cherro

Jeroenw

Hoe meer foto's in je boekje hoe beter ;D
Het zijn ook zoveel dagboekjes ,

Om op alles op de hoogte te houden en te reageren je heb er een 24 uurs taak aan lol

Aan de anderen kant is het goed maar ook jammer dat je zo snel een baasje heb gevonden, dat word dadelijk een traantje weg pinken voor je .

Ik voel met je mee sterkte  :(

Je mag echt trots zijn op die twee het zijn hele mooie valken geworden
En ze zijn nog jong, tam maken gaat nu goed
Komen ,

Trosgierst training het werkt echt !!

Gr. Jeroen

animallovertje

Bedankt voor jullie berichten..
ja.. er zijn inderdaad erg veel dagboekjes en moet eerlijk zeggen dat ik ook bijna alleen maar lees en heel af en toe een reactie plaats..
--------------

.Alexandra.

Hoi,

Leuke foto's heb je geplaatst hoor!
Hele mooie jongen heb je, die pareltjes zijn echt mooi!
Mijn Coco had ook mooie parels, maar hij is ze langzaam aan het verliezen.
En net wat de anderen hierboven ook zeiden, ik lees ook vaak in de dagboekjes maar plaats haast nooit wat eigenlijk.  ;)

Groetjes en blijf foto's plaatsen hoor!  :P
Alexandra

Landiej

Fijn dat je voor de kleintjes al een nieuw thuis hebt gevonden :) Ik weet hoe moeilijk het is om ze te zien gaan, maar een goed nieuw thuis is ook wat waard! We kunnen ze nou eenmaal niet allemaal zelf houden, helaas ;)
De donsjes gaan ook prima zo te zien! Lekker dat je het hele spul weer lekker dichtbij hebt :D Zo te zien vermaken ze zich prima met losvliegen!