28 maart 2024, 22:31:12

hoeveel mutatie's zijn er???

Gestart door liekje, 24 januari 2004, 18:29:37

« vorige - volgende »

liekje

24 januari 2004, 18:29:37 Last Edit: 25 januari 2004, 18:09:57 by liekje
hoi hoi

Ik zat me net af te vragen hoeveel mutatie's er eigenlijk zijn...
Het zullen er vast te veel om op te noemen zijn denk maar ik wilde het toch wel even vragen...

Alvast bedankt
groetjes liekje


giovanni

jah, er zijn er hééééééééél veel hoor!! denk niet dat het echt te tellen is, omdat er kwekers zijn die mss nieuwe mutaties proberen te kweken, maar hier zijn er een paar:

cinnamon-wildkleur-witkop-geelwang-albino-lutino-zilver...

bij deze mutaties kan je nog eens bont, gepareld, fallow... aan toevoegen naargelang de ouders. Dus denk niet echt dat het te tellen is :-/

grtjs

Khiru

Ik heb zo overlaatst ergens een engelse site tegen gekomen die enkel ging over mutaties van valkparkieten.  Ook over welke mutaties te verkrijgen bij welke ouders.  Ik zal deze site voor jou nog eens opzoeken, ik garandeer wel niet dat ik ze terug zal vinden want ik ben er zowat per ongeluk op terecht gekomen ;)

Grts Bart

Peter

CitaatIk heb zo overlaatst ergens een engelse site tegen gekomen die enkel ging over mutaties van valkparkieten.  Ook over welke mutaties te verkrijgen bij welke ouders.  Ik zal deze site voor jou nog eens opzoeken, ik garandeer wel niet dat ik ze terug zal vinden want ik ben er zowat per ongeluk op terecht gekomen ;)

Grts Bart
Hoi Bart,

Ik zo nog wel wat links:
http://gencalc.rasek.biz/gen/dutch_genc.php?sp=0Cock
en:
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/indexblue.html

Groetjes,
Peter

Khiru

26 januari 2004, 00:58:33 #4 Last Edit: 26 januari 2004, 01:00:30 by Khiru
Hey peter,

Bedankt voor de links, hoewel ik de eerste link niet aanraad voor diegene die hier nieuw in zijn want dan lijkt het chinees ;)

Wel ik ga me er een beetje in verdiepen, hoewel iemand me wel eens moet uitleggen waar die split voor staat en hoe je weet met welke mutatie je valkje split is.

Op de 2de link heb ik een mooie maar zeldzame (zo het schijnt) mutatie gezien: Olive.  Nu is men vraag, is deze mutatie te verkrijgen of is hij echt zo zeldzaam als ze zeggen?

Grts Bart

Mandy

Hoi Bart,

Ik heb hier nog een mooie link waarop je de verschillende mutaties kan zien en kan lezen waaraan ze moeten voldoen voor die mutatie.

http://www.cockatiel.org/mutations/

En ja, je zal HEEL hard moeten zoeken wil je in Nederland/België een olijfkleurige valk vinden. En mocht je 'm vinden dan zal tie wel net zo duur of duurder zijn als de geelwang, en daar wordt gemiddeld 200 euro voor gevraagd.
Maar als je 'm vindt, geef ons hier dan ff een seintje! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

liekje

Hoi hoi

Na wat rond zoeken op het net zijn er volgens mij wel meer als 30 soorten als er niet nog veel meer als dat zijn...
'T is jammer dat er niet een precies aantal te noemen is ik had dat wel willen weten...

Groetjes liekje

Mandy

Ik heb ze ff op een rijtje gezet en kom zo inderdaad op bijna 30 uit! ;D

1. Wildkleur
2. Cinnamon
3. Wildkleur Gepareld
4. Cinnamon Gepareld
5. Pastel
6. Fallow
7. Zilver
8. Zilver fallow
9. Bont
10. Lutino
11. Albino (=lutino witmasker)
12. Witmasker
13. Witmasker cinnamon
14. Witmasker gepareld
15. Witmasker cinnamon gepareld
16. Witmasker pastel
17. Witmasker fallow
18. Witmasker zilver
19. Witmasker zilver gepareld
20. Witmasker dominant zilver
21. Witmasker bont
22. Lutino gepareld
23. Dubbele kuif
24. Geel
25. Geelwang
26. Olijf
27. Emerald
28. Zwartkop

Maar helemaal klopt het ook niet helemaal denk, want een zilver fallow bestaat, maar een witmasker zilver fallow wordt weer niet genoemd. Daarnaast wordt er weer wel een witmasker zilver gepareld genoemd en geen gewone zilver geparelde. Een dubbele kuif is niet echt een aparte mutatie vlgs mij en ik denk dat met olijf en emerald hetzelfde wordt bedoeld? ::)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

liekje

Emerald is volgens ons (mijn broer en ik) ook groen in t engels en olijf word olive en dat is bij mij ook een soort groen dus dat zou wel weer kunnen....

Ik denk dat je niet aan een precies aantal zal kamen maar ik denk dat onze schatting wel erg in de buurt komt.Vindt het wel grappig om dit te onderzoeken hihi het is alleen veel werk.

Groetjes liekje

Lique

26 januari 2004, 15:01:51 #9 Last Edit: 26 januari 2004, 15:40:12 by Angelique
weer ff een paar erbij:


1. Wildkleur
2. Cinnamon
3. Grijs Gepareld
4. Cinnamon Gepareld
5. Pastel
6. Fallow
7. Zilver
8. Zilver fallow
9. Bont
10. Lutino
11. Albino (=lutino witmasker)
12. Witmasker
13. Witmasker cinnamon
14. Witmasker gepareld
15. Witmasker cinnamon gepareld
16. Witmasker pastel
17. Witmasker fallow
18. Witmasker zilver
19. Witmasker zilver gepareld
20. Witmasker dominant zilver
21. Witmasker bont
22. Lutino gepareld
23. Dubbele kuif
24. Geel
25. Geelwang
26. Olijf
27. Emerald
28. Zwartkop
29  Bont gepareld
30  Bont cinnamon
31  Lutino gepareld cinnamon
32  Dominant Zilver Pastel
33  Recessief Zilver Witmasker gepareld
34  Recessief ZilverGepareld
35  Pastelkop Lutino Gepareld
36  Recessief Zilver Geparelde Geelwang
37 Geelwang Cinnamon Bont Gepareld
38 Fallow bont
39 Bont cinnamon gepareld
40 Witmasker Bont Gepareld

Khiru

hey lique,

Wou net slim doen om te zeggen dat ik geen dominant zilvere en bonte valken had zien staan in je vroegere post, maar k denk niet dat je er één vergeten bent deze keer :d
het zijn er nog meer dan ik dacht, het zou wel handig zijn om ergens een fotopagina te vinden van de verschillende mutaties, ik zoek namelijk een mooie muntatie om bij mijn Topé te zetten :d

Ik was van plan er een witmasker bij te zetten, maar ben nog aan het twijfelen tussen een bonte witmasker en een geparelde witmasker, ik had wel gelezen dat een pop de parels houdt en dat ze bij een man na elke rui verminderen, is dit zo?

grts Bart

Khiru

Hmm heb zoet mijn droomvalkje gezien in de foto's hierboven, een bont geparelde witmasker.  Nu moet ik niet meer twijfelen tussen een bonte of een geparelde witmasker :d  Maar die vraag van die parels in mijn vorige post is nog altijd een mysterie

grts Bart

giovanni

CitaatIk had wel gelezen dat een pop de parels houdt en dat ze bij een man na elke rui verminderen, is dit zo?

ja hoor, je hebt het juist :) Na de eerste rui van een man, gaan de parels weg, maar is er kans dat er een paar parels overblijven ;)

grtjs

Khiru

Gelukkig dan maar, dan zal ik me een geparelde witmasker pop moeten koopen, ben eens benieuwd wat Topé er van zal vinden.

Grts Bart