8 mei 2025, 13:38:42

Valkje kan "niets"

Gestart door Alexandra, 16 november 2010, 09:55:08

« vorige - volgende »

Alexandra

Via via heb ik een herplaats valkje in huis genomen. Tis een popje van 5 jaar oud ...
Het is een dot van een vogel, daarom heb ik haar ook Dotty genoemd.  ;) Ze laat veel toe, kan haar gewoon over haar rug aaien, kroelen, ze zit ook geregeld op mijn schouder, maar ze kan bijvoorbeeld niet vliegen, (gaat hooguit één meter vooruit met horten en stoten) ze weet niet hoe ze landen moet want ze laat zich gewoon vallen op de grond. ook bijvoorbeeld het commando "op" voor opstappen op de vinger zegt haar helemaal niets.. als ik haar uit de kooi wil hebben, of haar van de grond wil oppakken na een "vliegsessie"  moet ik met mijn handen een soort mandje om haar heen maken en daar gaat ze dan in "zitten" .

Ook vind ik haar aan de magere kant ...
of ligt dat aan mij? hoeveel gram moet een pop wegen van 5 jaar...

Dus mijn vragen zijn, kan zij het vliegen nog aanleren door het vaak te doen? idem dito met  "opstappen" dmv "op"
en moet ik haar "bijvoeren" of komt dat vanzelf wel ..  ???

hoor het graag van jullie ...

groetjuhs

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Manouk

Hoi hoi alexandra...

Ik weet niet of het een slecht teken is, misschien is er nooit iets met haar gedaan en is ze nooit uit de kooi geweest, waardoor ze geen spieren heeft ontwikkeld...
Ik weet ook niet of ze gewiekt is..

WEL APART HOUDEN VAN JE EIGEN VALKJES NOG.. je weet niet of dotty misschien ziek is...

Hoe zwaar weegt ze en heb je een foto van haar??

Ik weet niet of je het valkje dit nog kan leren, veel oefenen, en kijk uit als ze hoog zit en ze zich zo laat vallen, dat ze zich niet bezeerd..

liefs
Manouk

Alexandra

Hoi Manouk,

Ze is in ieder geval NIET gewiekt... Uiteraard heb ik ze apart zitten van Sonic & Gizmo.
Ik laat ze dagelijks allemaal vliegen maar dan toch echt apart en elke keer handen wassen als ik van de een naar de ander ga etc etc

Ik heb ze inmiddels gewogen en ze weegt 87 gram, terwijl mijn jonge Gizmo (is van juli 2010) "maar" 90 gram weegt.

Sonic (leeftijd onbekend maar minimaal 2 jaar) is een pop en zij weegt 105 gram...

Nogmaals ik ben al helemaal weg van haar ... dus ik ga veel met haar aan de gang..

Zal kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen ...

groetjuhs en liefs terug van mij

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Manouk

Ok das goed...
Ik heb hier een valkje zitten Gaudi een pop van 3 jaar bijna die weegt rond de 130 gram...

Maar mijn donna is echt een kleine meid en die weegt vaak ook maar rond de 80 gram...
soms is een valkje gewoon aan de kleine kant...
Als ik haar naast 1 van de andere zie zitten dan is het echt een kleine dame.... ;)

ik denk dat als ze gewoon eet en drinkt..... en niet afvalt, dan is er denk ik geen probleem.... wacht met spanning op de foto...... :P

Manouk

ow en bijna vergeten....

Weet je of ze bij de vorige eigenaars veel uit de kooi kwam of er altijd maar inzat???
Ik denk dan toch als ze niet gewiekt is dat ze gewoon geen spierkracht heeft opgebouwd....

kus

Larissa

Hey Alexandra

Ik heb hier een mannetje zitten van 2, 5 jaar misschien wel wat ouder deze kan ook niet vliegen is ook nooit gewiekt geweest, persoonlijk denk ik dat het komt om dat hij in een te kleine kooi heeft gezeten voor dat ik hem haalde in de dierenwinkel

Ook hier mag hij elke dag los en vliegt dan hooguit een meter van de grond en inderdaad landen kan hij ook niet laat zich gewoon uit de lucht vallen.
Zelf denk ik dat ze dit nooit meer leren het hoog vliegen dan want dat heb ik onze Pico nog nooit zien doen.

Door de vogel elke dag er uit te laten hoop ik nog steeds dat hij het ooit zal leren maar heb er nu na 2 jaar wel een zwaar hoofd in

S6 met dit valkje

groetjes Larissa