6 mei 2025, 00:54:47

2valkjes kunnen die praten ?

Gestart door Inge, 30 oktober 2010, 22:19:38

« vorige - volgende »

Inge

Hallo iedereen
heb 2valkparkieten of het een koppeltje is of mannetje of poppetje weet ik niet maar mijn vraag is

kunnen 2valkparkieten ook praten als je het aanleert ?
zeker als ze tesamen zitten.

Groetjes inge en co

Sanna

Hallo Inge,

Dat hangt helemaal van de valkjes in kwestie af. Ten eerste zal een pop niet zo heel gauw gaan praten (uitzonderingen daargelaten), over het algemeen doen alleen mannetjes dat. Wanneer je een mannetje hebt, kun je hem met heel veel geduld leren praten. Natuurlijk zijn er eigenwijze mannetjes die liever deuntjes fluiten of hun popje nadoen (vooral als ze een koppeltje zijn), maar wanneer je in een rustige omgeving veel met hem oefent door steeds hetzelfde woord te herhalen, zou het moeten kunnen lukken. Wanneer hij eenmaal 1 woord goed zegt, kun je verder gaan met een volgende. Let op, als je je valkje wilt leren praten moet je hem niet eerst deuntjes leren (zoals het bouwvakkers-fluitje). Fluiten is makkelijker dus dan gaan ze meestal niet meer praten.

Succes!

Groetjes, Sanna

coolsille2

een valkje laten praten is wel degelijk moeilijk,het vraagt veel tijd maar wanneer ze het kunnen is het hilarisch ;D

Inge

Lentemorgen

Mijn valkparkiet kan wel praten. Sterker nog, hij spreekt hele zinnen. Het is niet altijd goed verstaanbaar, maar hij kan het wel en leert het ook nog eens heel rap. Binnen een week heeft hij wel een nieuw woord of liedje geleerd. Soms doet hij er wat langer over, maar over het algemeen pikt hij alles heel goed op.
Er staan ook een aantal filmpjes van hem op youtube  :)

Niet alle valkjes leren het idd. Ik heb eens gelezen 1 op de 10 kan leren praten en 1 op de 100 echt talent heeft voor het spreken van zinnen etc.

Alexandra

linkje van youtube hier plaatsen?!?!  ;) ben wel nieuwsgierig!!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Lentemorgen

Sorry, ik reageer een beetje laat  :-[
Maar hier staat onder andere een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=PZZ-foCRlVY
en in mijn profiel op youtube staan er nog veel meer.

Hetgene dat hij bij 0:05 zegt is: Wat doet de Poes  ;D
Let niet op mij, ik stimuleer hem heel veel met mijn stem want daar reageert ie erg goed op.

Saar

*~Romilda~*

Wat een leuke valkjes!!Echt knap al die deuntjes!!