15 mei 2025, 20:44:12

Jupke doet vreemd..

Gestart door illa, 18 november 2010, 13:54:59

« vorige - volgende »

illa

Hoi,

Mijn jupke gedraagt zich sinds gisteren vreemd. Sinds een maand is hij redelijk tam. Als ik thuis ben zet ik meteen de kooi open en vliegt hij meteen naar mij. Als ik even weg ben begint hij te roepen en is pas gelukkig als hij bij me kan zitten.
eergisteren ging het nog goed. Ik kwam in de namiddag thuis en jupke zat bij me tv te kijken. Gisteren deed ik hetzelfde, maar hij begon al te blazen toen ik het deurtje wilde opendoen. Dan vloog hij rond, maar vloog overal tegen. Als ik zn naam zei of maar een beetje bewoog schrok hij en liep weg. Uiteindelijk kwam hij na een kwartier zwaaien met trostgiers wel naar mn arm gevlogen en heb ik hem in zn kooitje gezet. (het was al donker en dan gaat hij slapen)

Vanmiddag weer hetzelfde. Hij blaast naar me, wil niet rondvliegen of naar me toe komen. Hij is ook veel rustiger en zit heel de tijd stil.
Toen ik hem pas had heeft het een maand geduurd voor hij een beetje actief werd. Het lijkt wel alsof ik opnieuw moet beginnen.

Heb geen idee hoe dit komt, want er is niets speciaals gebeurd. Zou hij mss ziek zijn? of heeft iemand dit ook al meegemaakt?