26 april 2024, 01:23:59

bedonderd

Gestart door mariska79, 14 november 2010, 10:31:35

« vorige - volgende »

mariska79

Ik voel me bedonderd.

Na veel lezen en rond snuffelen hier op het forum kam ik een gedeelte tegen over de ringen en de kleur van de ringen.
Ik wist niet dat elk jaar een eigen kleur had.

Maar dat betekende wel gelijk dat ik door de dieren winkel bedrogen ben  :o

Toen we bonny hadden gevonden op straat wilde we een maatje kopen zodat bonny niet alleen in een kooi zat.
Dit werd paco, paco komt uit een dieren winkel. Daar vertelde ze dat ie nog geen half jaar oud is en helaas ook niet hand tam.

Voor ons maakte dat niet uit een jong vogel kan je tam maken. We konden ook (bij thuis komst) niet kijken naar het jaartal op de ring omdat zij nog erg bang was. We hebben er ook verder niet meer aan gedacht.

totdat ik het verhaal over de ringen hier las, paco is nu "iets" tammer en las op haar ring dat ze uit 07 komt  :censuur :censuur, ze is gewoon weg verkocht als jonge vogel (voor 80 euro) terwijl ze al een stuk ouder is!!!!

Uiteraard doen we haar niet weg, ze is nu iets tammer en het enige voordeel is dat we nu zeker weten dat het een dametje is  ;D . Aangezien paco (we moeten nog wel een andere naam verzinnen  :P) een parel is

Ik heb er geen vragen over of zo hoor ik wilde het gewoon even kwijt, en ik ga nooit meer een vogel kopen in een dierenwinkel  

mariejj

15 november 2010, 01:18:43 #1 Last Edit: 15 november 2010, 01:23:41 by mariejj
Ga je niet terug naar de dierenwinkel om er wat van te zeggen?
Citaat van: mariska79 op 14 november 2010, 10:31:35

Ik heb er geen vragen over of zo hoor ik wilde het gewoon even kwijt, en ik ga nooit meer een vogel kopen in een dierenwinkel  


Zou ik ook niet doen want je bent ook nog 65-70 euro teveel kwijt  ;)


jan-willem

Ik lees dat je 80 euro hebt betaald voor de valkparkiet dan ben je twee keer belazerd. Voor de prijs en de leeftijd van de valk. Ik zou zeggen welke plaats en welke dieren winkel zodat andere mensen hiervoor gewaarschuwd zijn.

vr gr Jan-Willem

Rianne

Wil iedereen even op de datum van de topics letten? Dit topic is inmiddels al 4 maanden oud.

Rianne, moderator Valkparkiet.com