19 april 2024, 22:13:51

3 valkjes erbij

Gestart door Petra76, 23 november 2010, 21:45:06

« vorige - volgende »

Petra76

Hallo allemaal,

Graag zou ik mijn valkparkiet pop wat maatjes geven.
Ik heb een mooie volière op het oog waar zeker 4 valkjes in kunnen.
Nu is mijn vraag de volgende: Gaan 4 poppen goed samen of is een mannetje erbij beter? Het is niet de bedoeling om te gaan kweken.

groeten Petra

..Neline..

hey Petra

4 poppen gaat heel goed samen hoor! Poppen kunnen elkaar goed verdragen. Soms kunnen ze zelfs een koppeltje vormen.

Groetjes Neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Petra76

Hoi Neline,

Bedankt voor je reactie.
Zodra ik de mogelijkheid heb ga ik op zoek naar 3 jonge poppen. ;D
Ik ben benieuwd hoe mijn meisje dat vindt.
Ze is redelijk tam, stapt op en zit graag bij je. Maar 3 vriendjes is natuurlijk leuker...

Groetjes Petra

..Neline..

Ze zal het vast erg gezellig vinden dat ze vriendinnetjes erbij krijgt!  ;D

Nog even een tip: Ik weet niet of je ze tam wil maken, maar als je ze graag tam wil hebben kun je ze beter niet alle drie tegelijk kopen. Het is wel heel lastig om drie valkjes tegelijk tam te maken. Sommige kwekers maken hun jongen al handtam voordat ze ze verkopen, dan kun je er wel eventueel drie tegelijk kopen. Maar anders zou ik er eerst één bij kopen en als die tam is, dan weer één erbij.

groetjes!


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Alexandra

ik zou het idd ook rustig aan doen ... eerst eentje erbij.. kijken hoe of dat gaat.. die ook lekker tam maken en als dat allemaal goed gaat, rustig aan uitbreiden :)

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Petra76

Dat zal ik zeker doen, bedankt.
Kunnen jullie me ook vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Moet ik mijn eigen valkje in de nieuwe volière doen of de nieuweling.

Groeten  Petra

Alexandra

eigenlijk zou je ze beiden tegelijk in de nieuwe voliere moeten doen, maar dan zou je nu 2 "tijdelijke" kooien moeten hebben.

kan dat niet, dan zou IK de nieuweling in de nieuwe voliere plaatsen ... wellicht hebben anderen een andere mening erover...

Suc6!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl