De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

4 augustus 2011, 16:04:58 #180 Last Edit: 4 augustus 2011, 16:06:47 by Sally
Citaat van: Christine op  4 augustus 2011, 12:00:25
Citaat van: Sally op  3 augustus 2011, 16:55:07
Christine... Als dr n geelwangentje bij zit gaat die wrs van Indy en Yoshi zijn...
En als dr n geelwangentje bij zit, dan blijft die lekker hier wonen!  :P

Maar je mag altijd is komen kijken hoor. Maar je gaat niet naar huis voor ik alles geteld heb.  :P

Alles gaat goed met de 5 pagadderkes. Alle 5 kopje naar boven en shaken maar  :P.
Krijg ze wel niet fatsoenlijk op foto, zo beweegelijk zijn ze.  :-\
Al mn foto's zijn wazig. Ga toch de "beste" erop zetten.  :P

Zeker er van? We zullen nog wel eens zien ;D
Vergeet niet dat Kenji of Toby split geelwang waren eh... ;D
Maar je krijgt er eentje  :P Nu blij! ;D ;D

Ja dan ben ik dr zeker van dat die van Indy en Yoshi is...
Demi heeft niks van geelwang in haar he.
Of Kenji moest met Indy gewipt hebben maar daar ben ik ook bijna 100% zeker van da da ni is, want Kenji is super trouw aan zijn Demi.  :)

Enkele foto's.
Gisteren groepsfoto's proberen maken in het blok, maar allemaal wazig  :(

Papa op zn kroost

Vandaag een willekeurige op mn hand gepakt. Die foto is beter gelukt.
Zo zijn ze allemaal (kan ze niet uit elkaar houden, voor mij is het een 5-ling)  :-[

En zo zitten Indy en Yoshi er nu bij

De tent gaat uiteraard wel open bij warm weer
:)

Christine

Goed bezig meid!
Mooie donsjes, super gevulde krop.
Kenji ziet er lief uit op het nestje. :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

samantha21

hey..... een naamgenoot. mijn valkje heet ook Kenji  :)

super mooi donsje  :) en leuke foto;s  ;D

Christine

Citaat van: Sally op  4 augustus 2011, 16:04:58
Citaat van: Christine op  4 augustus 2011, 12:00:25
Citaat van: Sally op  3 augustus 2011, 16:55:07
Christine... Als dr n geelwangentje bij zit gaat die wrs van Indy en Yoshi zijn...
En als dr n geelwangentje bij zit, dan blijft die lekker hier wonen!  :P

Maar je mag altijd is komen kijken hoor. Maar je gaat niet naar huis voor ik alles geteld heb.  :P

Dat wilt niets zeggen. Ricky is ook geen drager van geelwang, Nicky wel. En aangezien Nicky de papa is van Kenji en Toby kan Kenji wel drager zijn van geelwang :P

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

5 augustus 2011, 14:13:24 #184 Last Edit: 8 augustus 2011, 18:05:18 by Sally
Dankje..  ;D

Als de kleintjes honger hebben...

Dan krijgen ze eten natuurlijk  ;D (Filmpje)

Caroline 1569

Ha Sally

Leuke foto die voeder foto.
Verder alles goed?
Caroline 1569

Sally

Citaat van: Caroline 1569 op  7 augustus 2011, 23:48:12
Ha Sally

Leuke foto die voeder foto.
Verder alles goed?
Caroline 1569

Is n filmpje hoor  :)
Heb het er even bij gezet.

Ja alles goed hier, ben een weekendje weggeweest en heb de verzorging van de beestjes effe aan mn ouders overgelaten met de nodige instructies. En de 5 guppie's leven nog. Dus alles is goed gegaan.  ;D

Het 6e eitje is niet uitgekomen, jammer genoeg. Ik hoop altijd nog, maar da gaat niks worden.  :(
Maar ik vind het echt knap van Kenji en Demi dat ze 5 donsjes hebben, en dat ze ze zo goed verzorgen.  :)

Cherro

Ziet er goed uit ;D!
Het blijft mooi he :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Lief lief lief ... zien er goed uit!!  :D

:-*

PS. Ben benieuwd of je straks kan zien of ze van Indy zijn.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hier gaat alles goed.  :)

Ben ook wel benieuwt dat er een kleintje van Indy bij zit Caroline.

Ik zie bij verschillende donsjes al een donkere kuif aanzet, maar bij 1tje is het precies iets lichter dus misschien wel een bontje. En dat wil zeggen dat die al zeker van Indy is.
Nog een paar daagjes afwachten en dan weten we het zeker.

Dan is het nog spannend of er bij zitten met gele wangen of niet, en pareltjes of cinnamon? Spannend  ;D

4 van de 5 groeien erg goed, en hebben propvolle kropjes. Er is dr 1tje die wel een stukje kleinder is als de rest, maar die heeft ook wel wat voer in het kropje en is ook levendig zoals de rest. Ik hou het goed in de gaten, meer kan ik niet doen denk ik.
Zal van het weekend nogwel is foto's maken, dan zullen dr al wel mini kuifjes zijn denk ik.  :P

Ahja, kan ik ringen omdoen van 6mm? Of is dit echt te groot? Mijn schoonbroer kon alleen aan ringen van die maat komen (van een vriend van hem).

Het kwarteltje heeft trouwens ook kindjes gekregen. Dinsdag zijn dr 3 eitjes uitgekomen, die huppelen al vrolijk rond in de volière met mama, met de nodige pitstops natuurlijk.   ;D

Sally

Nu weet ik toch wel zeker dat er een bontje bij zit hoor.
De rest hebben allemaal een donker kuifje, alleen bij de kleinste zie ik nog niks.

Kijk zelf maar.  ;D

Net bij het binnenkomen in de voliere heb ik 1 kwarteltje bijna dood aangetroffen, t lag nog te spartelen en was al een beetje koud. Heb het binnen gepakt en op een warm pittekussen gelegd. Hopenlijk komt dat arme ding erdoor.  :(

Cherro

Wat leuk dat je een bontje hebt ;D

En je arme kwarteltje :( hopelijk werkt het warmtekussen goed  :-*

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Sally

Hoi, hiier gaat alles best goed, alleen blijft het kleintje wel heel erg klein. Echt mini voetjes enzo, niet helemaal goed hoor...
Ga morgen Calcitat of iets halen, en pap, en dan geef ik hem/haar elke morgend voor ik naar het werk vertrek een beetje pap met calcitat.
Kan ik Calcitat ook door het water doen, voor de andere vogeltjes? Is denk ik nooit niet slecht dat de andere kleintjes dit ook binnen krijgen via de ouders he?

Kenji is trouwens begonnen met plukken  :-X. Ik hoop dat ie verder blijft voeren , want vorige keer met Dipsy toen hij begon te plukken voerde hij niet meer mee. En toen was Dipsy maar alleen dus kon Pietje het makkelijk af zonder hem, maar nu zijn ze wel met 5 he...  ::)

Heb nogis foto's gemaakt van het grut
Zien jullie misschien al iets van mutatie?  :P

Bontje  :-*

Het ukje

Cherro

Hoe is t nu met je kleine kwarteltje?

En leuke foto's :)

Calcitat kun je wel geven, maar liever niet wanneer je voliere broed doet en nog koppels hebt die bezig zijn met leggen.

Door extra calcium worden schalen harder, dus kunnen de donsjes er minder goed of niet uitkomen.

Voor valkjes die slecht in verenpak zitten vind ik het ideaal en voor jongen die toch achterstand hebben zoals Shelby hier, mijn  buikschuivertje, is het wel een ideaal iets.

Ik heb Shelby de calcium gegeven door de pap, en ook de rest, en de veren kwamen veel beter door, en Shelby stond binnen een week beter op zn pootjes ;D En is nu een prachtig actief klimmend boefje :)

Balen van het plukken, even in de gaten houden dus :S

Anja

Wat een lieverds zeg. Geweldig mooie foto's.

Hoe gaat het met het kwarteltje?