De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

Mercikes allemaal.

Hier gaat alles goed, weinig te vertellen..
Alleen dat de 4 eitjes van Demi en Kenji onbevrucht zijn.
Langst ene kant vind ik het wel jammer, ook voor Demi en Kenji want die 2 broeden echt super goed. Kenji lost Demi mooi af overdag als ze wilt eten of dr vleugeltjes strekken, en Demi neemt de nacht netjes voor haar zoals het hoort.
Demi is ook een super schat, gisteren toen ik de eitjes wou schouwen zat zei erop, en ik kon ze gewoon zachtjes van de eitjes afduwen, een klein zacht gemekker, maar voor de rest niks. Ze heeft zo'n zacht karakter, heeft me nog nooit gebeten.
Als Kenji op de eitjes zit moet ik dit niet risceren hoor, anders heb ik geen vingers meer over denk ik  :o.  :P

Ahja. Dipsy mijn eigen eerste (en enige) gekweekte jong is gisteren 2 jaar geworden. Wat vliegt de tijd voorbij zeg.
Nog steeds dolverliefd op de mama natuurlijk.  :P
Achja, zolang ze allemaal met elkaar overweg kunnen vind ik het allemaal best.  :)

K zal morgen nog foto's proberen te maken van de jarige.  :P

Caroline 1569

Jammer dat de eitjes niet bevrucht zijn.
Volgende keer beter.
Maar dan wel in een blok....
Groetjes Caroline 1569

Sally

21 april 2011, 21:53:44 #107 Last Edit: 21 april 2011, 21:56:03 by Sally
Hoi hoi,

T is alweer 24 dagen geleden dat Demi haar eerste eitje heeft gelegd, en nog zijn de 2 schatten zo trouw aan het broeden.
Zo erg dat er dan geen jonkie uitkomt. Ik denk dat Demi een super mama zou zijn, maar het is nu zo  :(.
Zou ik nu alle 4 de eitjes zo weg kunnen nemen? Aangezien het al 24 dagen geleden is dat de eerste er lag?

Ik had nog foto's belooft he.. Was ik effe vergeten, maar hier zijn ze alsnog.  :)

Dipsy die op 16 april alweer 2 jaar geworden is
Ik heb hem vanaf 4 weken met de hand grootgebracht omdat de ouders persé terug een nestje wouden, en Dipsy geen blik meer gunde. T is nog steeds een grote schat  :-*

Een stukje brood uit zn pootje aan het eten  :-*

saampjes met Pietje en Indy op de schommel

Yoshi die geniet van een douche

effe krabben, t jeukt

En Kenji en Demi die zo liefdevol op hun eitjes aan het broeden zijn  :-*

Als laatste nogis n foto van ons Klein krapuul  :P Kasha
Had ge het tegen mij?
Hoezo? Ikke krapuul? Ik kan nog zo lief kijken...

Caroline 1569

Ha Sally

Leuke foto's weer.
Ik zou ze een voor een weghalen met iedere keer een dag tussen of heel rigoureus allemaal tegelijk.Ik zou ze niet te lang meer laten liggen want als ze stuk gaan.....
Fijn weekend

Caroline 1569

TheaV

Leuke foto's weer....
Wat jammer van de eitjes.....
Hoewel ze hier ook lannger lagen  dan normaal. Ze gingen hier pas na 4e eitje,  een week na de 1e echt broeden.......
Moeilijk hoor,  wel/niet weg doen.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Bello

Wat is de datum van het laatste eitje?

Hier beginnen ze ook met broeden na het laatste eitje...

nog niet wegdoen, ze verlaten zelf de eitjes wel als het te lang duurt, dus geen interesse meer dan 1 voor 1 de eitjes wegdoen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Gerdy

Hoi,
Ik zou de eitjes ook nog niet wegdoen..bij mij begint het broeden ook pas vanaf eitje vier bij de meeste koppeltjes.

TheaV

???
Hoe gaat het hier!!!!
He tis zo stil........ ???

Sally

Ze liggen nog steeds te broeden op de eitjes.
Ik vind het zo zielig. Vrijdag had ik besloten om een eitje weg te halen, zie ik tot mijn verbazing niet 4, maar 5 eitjes liggen. Er was er dus één bijgekomen, ik heb er daar één van weggehaald, en nu liggen dr nog 4 eitjes.
Ga ze toch vanaf morgen 1 voor 1 wegdoen, want eigenlijk broed Demi toch al zeker vanaf het 2e eitje.
Het eerste eitje is op 28 maart gelegd , dus het is echt al bijna n volle maand dat ze op de eitjes zitten.
Ik ga denk als de eitjes weg zijn de plank ook wegnemen, maar dan hebben de kwartels helemaal niks meer om achter te kruipen, en dat is ook wel sneu. Niet dat ze daar veel achter zitten (en nu zeker niet omdat Demi en Kenji daar liggen te broede), maarja.
Zou dat erg zijn?

Voor de rest gaat hier alles zijn gangentje, ik heb de vogeltjes nu elke dag wat gedoucht met de plantenspuit, en daar genieten ze elke dag even veel van. Zeker met dit weer.  :)

☺ Pita ☺

Sally gewoon weg halen hoor.
Dan kan je ze misschien nog een nestje laten proberen  ;)

En wat een poepert heb je !!

Ben helemaal verliefd op je puppie , onze hond kan ook zo schuin draaien met zijn kop als je tegen hem praat.
Zo lief he?
Groetjes Petra.

Sally

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 25 april 2011, 19:44:50
Sally gewoon weg halen hoor.
Dan kan je ze misschien nog een nestje laten proberen ;)

Neenee, nu mogen ze geen nestje meer proberen. Zou niet goed uitkomen. Als ik goed tel, dat als ik ze nu terug nieuwe eitjes laat krijgen en ze deze keer wel bevrucht zouden zijn, dan zouden ze tussen de 3 en 5 weken oud zijn als ik een week naar de Ardennen vertrek. Dus geen goed idee, dan kan ik ze niet meer int oog houden.
Ik ga ze misschien wel terug het kwartelhokje geven als ik terug kom van de Ardennen, en dan ga ik het eetbakje is ergens anders hangen, in de hoop dat ze het gewoon op een stok gaan doen ipv in het bakje. Want dat is natuurlijk niet echt handig.

Ja Kasha heeft n guitig kopje, die draait zo altijd scheef als ik rare geluidjes maak. Kyra (de hond die achter Kasha ligt) draait bij bijna elk woord waar "oe" in komt haar kopje: 'Poes, koek, zoek'... :D

Gerdy

dat scheve koppie...wowww zo liefffff..

ikzelf zou ook om de dag een eitje weghalen..

Sally

Deze morgend heb ik de eitjes weggehaald, er lagen er nog 2. Ze waren allebij van het nest, en heb gebruik gemaakt van de gelegenheid. Ze waren koud ook, dus denk dat ze er even niet meer opzaten.. Ze zullen het zelf onderant ook wel zat geweest zijn dat er niks uitkwam.
Ik heb al de eitjes kapotgelopt op de mesthoop, en ze waren allemaal leeg zodus. Jammer..
Volgende keer beter zou ik zeggen? Aluwel ze kruipt altijd int eetkommetje, en kan ni zo direkt iets verzinnen om te maken da da ni meer gaat..

TheaV

Jeetje... wat een teleurstelling..... Balen!

Sally

Hoi hoi,
Hier is het weer de normale gang van zaken. Geen eitjes meer (nog niet), en hoop dat het zo even blijft en dat Kenji en Demi elkaar de rust gunnen, want met al dat gebroed en dat er dan niks uitkomt. Niet leuk he.. Is al de 2e keer zo...

Bailey is trouwens vrijdag 29 april 1 jaar geworden.
Nog een late gefeliciteerd meid  :-*

Ze is samen verjaard met onze Jack russel Yana. Die is alweer 12 jaar geworden.
En nog steeds even zot  ;D

Ik had vorige week nog een best leuke foto van Indy gemaakt, door de draad van de voliere.

En van een vlindertje met het mooie weer op 1 van onze bloemen. Vond ik ook best geslaagd die foto.