2 mei 2025, 21:48:23

Wanneer Vliegen

Gestart door Prins Pils II, 9 oktober 2010, 23:56:52

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Wij hebben nu ter vervangen van onze Pino, die nog steeds vermist is, een nieuwe Lutino zitten, Katie.
Ze komt uit een buitenverblijf, en is nog erg schuw. Wanneer we met trosgierst de kooi in gaan, begint ze te blazen!!! Een kwestie van rustig blijven proberen?
Verder vind ik het heel zielig dat ze nog in de kooi zit, ik weet niet goed wanneer nu het punt is om haar vrij in huis te laten vliegen. Zeker omdat ze nog niet tam is. Ik zie het niet zitten om haar te moeten vangen. Dan krijgt ze denk ik nog meer stress, en zijn we verder van het einddoel; een lieve tamme valk.

Wie kan me helpen/informeeren?

Groetjes,
Michel

Marloes468

Ik zou haar eerst tammer maken en haar laten wennen aan je handen. Zodra ze (bijv. trosgierst) uit je hand eet en op durft te stappen zou ik het eens rustig proberen.

Als ze eenmaal uit de kooi niet meer wil opstappen, dan weer lokken met trosgierst totdat ze bij je hand is en druk van de trosgierst aan het snoepen is. Dan kun je haar terug proberen te zetten.

Het kan wel een paar weken duren he, voordat ze zo ver is.

Toen ik mijn jonge valkje uit een buitenvoilliere net had, heb ik hem de eerste weken ook niet uit de kooi kunnen halen. Dit heb ik pas gedaan toen hij (na veel blazen enz.) tam was. Hij is nu supertam en heeft zich best vermaakt in zijn kooi :)

Groetjes,

Marloes

Prins Pils II

Inmiddels gaat het al iets beter. Ze begint al een beetje uit de hand te eten en is ook al kalmer wanneer je in de buurt bent. ook fluit ze de hele dag. De kooi word ook goed verkent!  Alleen wanneer zal ik er nu los laten, vind het zo zielig. Bij het over zetten naar de grote kooi is ze al ontsnapt, maar had er snel te pakken.

Groet,
Michel

Prins Pils II

Inmiddels is ze los! We hebben de kooi open gezet en ze is er uit gekomen. Ze zit nu in de boeken kast, en owee als ik in de buurt kom. Wat is nu verstandig, vangen of gaan slapen en hopen dat ze zelf terug gaat naar de kooi? Ik merk nu goed dat we nog ver weg zijn. Als ik dan terug denk aan pino, hoe tam die was.... :'(

Groet,
Michel