12 mei 2025, 03:25:41

uitvliegen

Gestart door giovanni, 28 december 2003, 03:15:09

« vorige - volgende »

giovanni

hoi,
Ik zit nou met een vraagje, nl. Is het werkelijk verplicht om je valkjes uit te laten vliegen? Ik heb nu 2 valkjes, de ene al 4maanden en de andere 3 dagen en heb ze nog nooit laten uitvliegen (omdat het eigenlijk niet mag van ouders :() Maar de enige plek waar ze zouden kunnen uitvliege is de veranda, maar daar hangen geen gordijnen of zo, dus en ramen kennen ze niet. Wel heeft er al 1tje al 2keer ontsnapt en de eerste keer vloog ie hevig tegen het glas en verstond niet dat ie niet vooruit raakte :( . (had gelukkig niets gebroken of zo)

Is dit noodzakelijk? O ja, Whoopie ( die ik 3 dagen heb) was gewoon van constant te vliegen, want ie komt uit een buitenvolière, maar amuseert zich rot in de kooi binnen.

Karin

Niks is natuurlijk verplicht, maar je maakt je vogels een stuk gelukkiger als ze vrij rond kunnen vliegen ( of een flinke volière hebben  ;D ). De veranda lijkt me geen goede oplossing zonder gordijnen. Heb je geen slaapkamer waar ze los kunnen ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

giovanni

jah, heb wel een slaapkamer om dat te doen, maar wel met veel dingen waaraan ze zich kunnen kwetsen. Als ik het zou doen, zou ik zeker alles eerst goed afdekken die kan gevaarlijk zijn;). Maar ben ook nu en dan eens bezig met vragen of ze niet van die héle mooie gordijnen zou hangen, zeggen dat het prachtig zou staan, terwijl ik alleen maar soort van bescherming wil hangen ;D :D ;).

Welke plaats gebruiken de andere om valkjes te laten uitvliegen??

grtjs giovanni

carco

Bij mij vliegen de valken gewoon in de woonkamer: nou ja gewoon ze kunnen nergens afblijven en als ze eruit zijn moet ik al mijn meubels beschermen anders vreten ze ze op: ook moet ik een stel planten en bloemen in mijn halletje zetten die zijn hun leven ook niet zeker en dat is wel eens lastig, maar ach je moet er wel iets voor over hebben.
Klik op het plaatje voor onze site!