28 maart 2024, 13:54:03

Druppels tegen verenplukken?

Gestart door bernadette, 13 november 2002, 16:59:51

« vorige - volgende »

bernadette

Hallo,

mijn valkjes hebben ook nogal veel last van hun veren regelmatig gebroken veren en geen staartveren het zijn wel jonge vogels ze zijn nog geen jaar oud.
Ik had dat vertelt in de winkel en heb druppels meegekregen tegen verenplukken is dat de oplossing?

bernadette

Tara

Dag Bernadette,
mijn oma's eerste valkje deed dat eerst ook, haar veertjes plukken, ze had dan druppels gekocht, en haar veertjes groeiden mooi terug, groetjes Tara&co

Diana

Je valkparkiet lekker in bad laten gaan of lekker laten douchen help ook bij het groeien van de veren, althans bij mijn kakariki wel

Greetz
Diana

Mandy

Hallo,

Ik ben sinds kort ook begonnen met die vitamine druppels en zag dat er inderdaad ook bij staan. Ik denk dat dat komt vanuit de theorie dat valken kunnen gaan plukken als ze iets tekort zouden komen. Dat is één van de hypothesen bij het veren plukken, verveling en erfelijkheid zouden hier ook een rol in kunnen spelen.
En zijn jouw valkjes geknipt of kunnen ze niet goed vliegen, want daar kunnen de veren ook van breken.
Ik ondervind dat nu zelf met mijn papegaai die geknipt is en zich door de zwaartekracht laat leiden om naar mij toe te komen. Doordat ze zich dus laat vallen zijn er een aantal staartveren afgebroken.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl