9 mei 2025, 18:35:18

is hij ziek??

Gestart door Gwen, 2 november 2010, 15:20:47

« vorige - volgende »

Gwen

hallo allemaal,

ik heb sinds vorige week vrijdag een valkparkiet gekocht.. hij was al heel erg tam.. nu is hij helemaal tam en echt heel erg lief ook ik kan al alles met hem doen..

maar ik ben bang dat hij ziek is.. ik had hem van de week meegenomen naar mijn vriend, omdat ik hem niet heel het weekend alleen wil laten.. het ging allemaal goed, het viel me alleen op dat hij in eens op de grond ging zitten slapen, de dierenwinkel zei dat dit normaal was en verder was zijn gedrag ook normaal (hij wilde constant uit de kooi, bij me zitten, at en dronk normaal enz.)

maandag ochtend ben ik weer terug gekomen, toen ging het ook allemaal nog goed maar sinds gisteravond doet hij een beetje raar, hij blijft constant op de grond zitten, hij reageert niet echt op de omgeving en zit alleen maar te slapen!
Ik ben zelf een beetje verkouden dus ik ben erg bang dat ik hem ziek gemaakt heb, kan dit?

ik heb op  internet zitten kijken wat een zieke valkparkiet doet en daar stond op 2 pootjes rusten en slapen, die van mij heeft nog nooit op 1 pootje geslapen of gerust!
hij heeft net wel gegeten, maar hij is niet echt levendig, hij slaapt alleen maar..
maar vannacht maakte hij nog wel herrie in de kooi, weet iemand wat ik moet doen??

ik ben echt gek op hem en wil echt niet dat ie dood gaat  :(

Manouk

Als hij vannacht herrie maakte in de kooi is er grote kans dat er paniek is geweest??..
Als je het niet vertrouwt dan zou ik zeker naar de va gaan...

Op de grond slapen en erg veel slapen en bol zitten kan duiden op ziek zijn...
laten controleren kan in ieder geval nooit kwaad...

succes..

groetjes
Manouk