16 mei 2025, 20:02:13

valkparkiet handopfok

Gestart door Moniek1992, 24 oktober 2010, 21:28:34

« vorige - volgende »

Coekiemonster

wat een ukkie zeg !!

Heel veel succes met het voeren en wij duimen voor je.

Ik vind het alleen wel erg raar dat een kweker het vogeltje aan iemand heeft meegegeven die geen ervaring heeft met hand op fok.
(niet dat ik jou hiermee naar beneden wil halen hoor!!
Voor alles is een eerste x ;) )
Normaal zou een kweker dat nooit doen... tenzij het geld...
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

Moniek1992

vandaag even een grote pot nutribirt A21 gekocht, en mevrouw eet al beter dan gisteren, ook even een spuitje gehaald, en het gaat nu goed ! Gister avond liep ze een beetje te brabbelen, zo schattig. Nu hopen dat het een gezond vogeltje word !

Kaatje

Dat hoop ik ook Monique,

Maar het klinkt in ieder geval stukken beter dan gisteren. Wat een heerlijk klein moppie heb je zeg, echt fijn dat het voeden nu beter gaat en ze het lekker vindt. Kijk wel uit dat je niet meer geeft dan 12 a 13% van haar gewicht, dit in verband met een kropverzakking. Ook moet de krop 1x per 24 uur helemaal leeg zijn hè !?

Heel veel succes met de kleine, wat een snuitje  :-*

Groetjes, Karin

Moniek1992

Ze is overleden :( Baal er vet van..

Alexandra

oooowwwww ocherm ... Hoe dat zo in een keer ???
Gisteren ging het nog zo goed !!!

In ieder geval heel veel sterkte ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Kaatje

Heel veel sterkte ... Kan me goed voorstellen dat je er van baalt !! Altijd verdrietig, dit doet me ook heel veel pijn om te lezen en het verbaast me toch telkens weer dat er kwekers zijn die een valkje zo jong verkopen.

Weer een dood valkje wat niet nodig was geweest als de kweker het zelfstandig had laten worden bij de ouders. Nooit geen handopfokvalkje meer zeker, .... je weet nu wel beter !!

Nogmaals sterkte, nog enig idee hoe dit gekomen is !?

Groetjes, Karin

Coekiemonster

oohnee :( :(
Wat sneu....
Het doet toch wel verdriet zon kleine ukkie :(
Sterkte.

smiley

Ik word hier altijd zo verdrietig van  :'( :'( we waarschuwen hier altijd zo vaak voor  :-\
Het lijkt zo leuk en makkelijk het voeden met een spuitje ,maar dat is het dus helemaal niet .
Er hoeft maar een druppel verkeerd terecht te komen en het valkje is er geweest ,en die kwekers die deze kleintjes zo aan iedereen meegeven kan het dus echt niets schelen !!!
Deze mensen spelen op het gevoel in van de mensen ,want als je eenmaal zo'n klein valkje in je handen hebt gehad wil je het ook niet meer terug geven .
Want hoe moeilijk kan het zijn voeden met een spuitje  ??? ??? ???
En de eerste twee dagen gaat het vaak wel aardig en dan gaat het dus mis met alle gevolgen van dien  :-[ :'(

Ik wil monique veel sterkte wensen met haar verlies ,maar hoop wel dat je er nooit meer intrapt om een papvalkje te nemen ....
Je bedoeling was goed maar je verdriet is nu groter en dat was niet nodig geweest !!!

Veel sterkte

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

mariannenl

ik heb dit ook al zo vaak gehoord, wij kunnen dat wel, dat is toch niet moeilijk , nee nee , helaas  dus wel
Dus mijn advies wil je een tamme vogel koop er dan eentje die is uitgevlogen en al zelfstandig kan eten, met veel geduld zijn die net zo tam te krijgen

Dit geldt ook voor mensen die bij kwekers ongespeende papegaaien kopen die ze zelf nog moeten bijvoeren, daar ben ik echt geen tegenstander van, laat het dier zo lang mogelijk bij de ouders en/of kweker

Marianne.

Moniek1992

ik heb dus echt geen idee hoe het zo is gekomen, ze lag lekker warm in een bak, met kruik, maar had wel de ruimte om wat verkoeling te zoeken.

Met voeren is ook niets mis gegaan zover ik weet dan, krob was mooi leeg, ik zou haar gaan voeren, maar het hoefde al niet meer. :(

Ik neem niet snel meer een handopfok beestje, tenzei vrienden van mij een verstoten beesje hebben die anders dood gaat, want dan is het toch nog het proberen waard.

Baal er wel echt gigantisch van, ze was zoo mooi en lief ( Alles is lief als het klein is )

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, maar het heeft niet mogen baaten.

Sanna

Hoi Moniek,

Ik denk dat het lage gewicht uiteindelijk de oorzaak is geweest, want dat was echt te weinig. Ik vrees dat het beestje al geen kans had voordat ze bij jou kwam. Maar het is ontzettend triest dat jouw eerste valkjes-ervaringen zo moesten zijn. Heel veel sterkte met het verwerken.

Groetjes, Sanna

Coekiemonster

misschien was ze inderdaad al ziek o niet helemal gezond.
daarom het lage gewicht inderdaad.
en misschien daarom ook een afstoot van de moeder,dat daarom de kweker het valkje heeft meegegeven voor hand op fok???

Heb je nog contact gezocht met de kweker??