28 maart 2024, 22:41:53

groeten uit Belgie

Gestart door Epco, 26 oktober 2010, 18:49:43

« vorige - volgende »

Epco

Dag allemaal,

Wat zijn wij blij dat we deze site gevonden hebben.
Dit heeft alles te maken met het jong dat vorige week donderdag avond uit het ei gekropen is..

Maar eerst, ik ben Epco en woon samen met mijn vrouw Aida.
We hebben elkaar in 92 via internet leren kennen (zij komt uit New Orleans) en zijn in 2000 getrouwd.

Sinds 6 jaar hebben we hier 4 valkjes.
6 jaar terug is dat begonnen met een bezoekje aan de lokale markt hier waar we onze Dix gered hebben. Zat zielig in een kooitje dat veel te klein was voor hem (en hij is al zo klein voor een valkparkiet) maar reageerde goed. Bleek toch wat ziek te zijn maar dankzij de DA er weer helemaal bovenop gekomen.
Satchie was de tweede, "gered" uit de dierenwinkel waar hij constant gepikt werd door grasparkieten in de kooi. Een groot gedeelte van zijn kopie is kaal en blijft kaal, maar het is een schat.
Jazzy is een pop die we later hebben gekocht. Ook weer op de markt, maar die in Vilvoorde. Een echte lady als je het mij vraagt.
De laatste valk is 13 jaar en dat is onze Claud. Aida had deze toen ze nog in New Orleans woonde en had die gekregen van een collega toen deze hem niet meer kon houden: een van haar kinderen bleek alergies te zijn  ??? Aida haar moeder kreeg steeds meer moeite om hem te verzorgen, en dus hebben we hem met help van Dr Gregory Rich naar hier gehaald.
En Claude kan fluiten.. je kan merken dat hij in het moeras gewoond heeft. Je hoort hem de vogels in kikkers nadoen. Zeker wanneer hij zich op zijn gemak voelt...

Tot zo ver de introductie.
Nogmaals, we zijn heel blij met dit forum. Afgelopen donderdag heeft Jazzy haar eerste ei uitgebroed, maar keek niet naar het jong om, ook de vader niet.. En de kleine maar piepen. Rond 11 uur 's avond werd er nog steeds niet naar de kleine omgekeken en heeft aida met haar DA in new orleans gebeld.
Ik ben toen ook gaan zoeken en verschillende sites bekeken maar dat gaf niet al te veel info..
Dr Rich heeft ons op weg geholpen door ons te vertellen wat te doen om de kleine te kunnen redden. Warm houden en voeren met groente soep of een papje van doperwten.. toch maar dat laatste gedaan en vrijdag morgen onze DA gecontacteerd die ons Harrison Bird food gegeven heeft.
Mede dankzij deze site weten we nu wat te doen en wat te verwachten. Alles is zo netjes georganiseerd in onderwerpen.
Het is een hele steun om te zien dat wij niet de enige zijn met de nodige uitdagingen.

Ik heb zo nog mijn zorgen of de kleine het haalt of niet. Maar het is een taaie hoor. En we zien progressie.
Hij (of zij) is nu 5 dagen oud en weegt nog maar 5 gram. Dat zit denk ik, wat aan de lage kant, maar vrijdag woog hij maar 3 gram.. er zit dus progressie in. Hij begint al te staan en te schreeuwen om eten en is gulzig. Kan iemand mij vertellen of het gewicht goed is? We meten het eten af volgens de adviesen hier: 10% van het gewicht en volgen de aanwijzingen hier..

Maar goed, ik zal hier blijven spitten in het forum. Leer er veel bij en zal zo van tijd tot tijd laten weten hoe het gaat met de kleine. En zal ook, zodra ik tijd heb, een fotootje plaatsen.

Als iemand nog tips e.d. heeft, laat het ons weten.

Groetjes

Epco


Alexandra

Hoi Epco,

Wat een verhaal zeg!! Leuke introductie  ;)

Ik kan jou helaas niet voorzien van tips, aangezien ik (nog) geen kweker ben.
Ongetwijfeld zullen er meer mensen gaan reageren die er wel verstand van hebben ...

IIG heel veel succes met de kleine, en laten we hopen dat hij/zij het haalt !!

Groetjuhs

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl