Kattukse Valkjes.. Frodo en Baileys 4 donsjes!

Gestart door ..Neline.., 26 oktober 2010, 11:21:28

« vorige - volgende »

..Neline..

26 oktober 2010, 11:21:28 Last Edit: 23 juni 2011, 18:08:42 by ..Neline..
Whiskey



Whiskey is geboren in mei 2006. Ik kocht hem als partner voor mijn eerste valkparkietje "woepert". Helaas was dit nooit echt een hecht koppeltje geworden. Ze konden het wel aardig met elkaar vinden, maar daar bleef het bij. Mijn pogingen om jongen van hen te krijgen waren dan ook steeds mislukt.
In 2010 kocht ik een buitenvoliere en verhuisde hij naar buiten. Daar vormde hij een koppeltje met Wodka.

Whiskey is een vrij rustig en stil mannetje en ook niet echt een macho man. Het is wel een schatje, houd van lekker kroelen. Maar als hij een broedblok heeft dan is hij je ergste nachtmerrie!! Hij transformeert dan in een super agressieve pitbull en wil niets liever dan zijn snavel in je huid perforeren  :o


Wodka



Wodka is geboren op 4 februari 2010. Zij vormt een koppeltje met Whiskey. Ze hebben elkaar zelf uitgekozen en zijn een super lief en hecht koppeltje.

Wodka is een echte knuffelkont. Ze doet niets liever dan met me knuffelen. zodra ik de voliere binnen stap, springt ze op mn hand en nestelt ze zich tussen mn vingers. echt een lekker ding  :-*



Whiskey & Wodka



Vader (Whiskey): Lutino split Witmasker
Moeder (Wodka): Cinnamon Opaline split Witmasker Bont


Nageslacht man:
25% Witmasker split Bont {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}
25% Wildkleur split Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}
25% Wildkleur split Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}
25% Wildkleur split {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
25% Witmasker Lutino split Bont
25% Lutino split Witmasker Bont
25% Lutino split Witmasker
25% Lutino



Frodo



Frodo is 13 januari 2010 geboren. Hij vormt een koppeltje met Baileys. Ook dit koppeltje heeft elkaar uitgekozen en zijn heel hecht.

Frodo is ook zo'n heerlijk vogeltje wat heel goed is in knuffelen ALS meneer daar zin in heeft  :P. Hij is super nieuwsgierig. Als ik de voliere aan het schoonmaken ben, zit hij de hele tijd op mn schouder mee te kijken wat ik aan het doen ben  ;D. Oja, en hij vind mn mascara erg lekker  ::) steeds gaat hij op mn schouder zitten om mijn wimpers te pakken te krijgen, waar ik uiteraard niet zo van gediend ben  :-X haha.
Verder kan hij heel mooi fluiten en doet hij ook veel deuntjes na.


Baileys



Baileys is in juni 2009 geboren. Zij is echter pas na een jaar bij mij komen wonen. Haar vorige eigenaar deed wat vogels weg, aangezien ze er te veel had, dus zo is Baileys in het jaar 2010 mij komen wonen. Ze heeft een hecht koppeltje gevormd met Frodo.

Baileys is wat minder tam. Ze komt wel eens bij me zitten als ze daar zin in heeft, maar ze vertikt het als ik dat wil  :P. Kroelen houd ze wel van, dat kan ik dan ook altijd wel bij haar doen.



Frodo & Baileys



Vader (Frodo): Bont Cinnamon Opaline kanssplit Witmasker
Moeder (Baileys): Witmasker Cinnamon Opaline kanssplit Bont


Het nageslacht is nog niet te berekenen aangezien ze beiden een kans voor een bepaalde split hebben, wat erg bepalend is voor de soorten jongen die ze kunnen krijgen.



Hero



Hero is geboren in mei 2010. Hij vormt een koppeltje met Beauty. Dit koppel zit niet buiten in de voliere bij de andere valkjes, maar binnen. Dit is zodat ze goed kunnen koppelen en omdat ze nog te jong zijn om dit seizoen een nestje te beginnen.

Hero is een echte macho-valk. Hij fluit de hele dag door de mooiste melodietjes, uiteraard met zijn vleugels wijd  ;) het begint 's ochtends vroeg en eindigt 's avonds pas weer. Het is wel een heel gezellig valkje dus.  :)


Beauty



Beauty is 10 november 2010 geboren. Ze vormt met Hero een koppeltje. Hero haalt alles uit de kast om haar te versieren, maar ze is nog niet helemaal over gehaald. Ze kroelt wel graag met hem, maar als Hero probeert om op haar rug te stappen, dan gaat ze er snel vandoor  ;D

Beauty fluit voor een vrouwtje best veel. Soms doet ze zelfs een deuntje van Hero na. Verder heeft ze een heel zachtaardig karakter, ze houd van lekker kroelen. echt een schatje  :-*



Hero & Beauty



Mutatieberekening volgt nog


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Manouk

Leuk dat je weer een boekje begonnen bent...
Ik hoop volgend jaar ook te kweken met mijn valkjes..
Ik heb sowieso 1 koppeltje in de voliere...

En een wipstelletje noem ik het altijd maar, ze hebben niet veel met elkaar, maar als de hormoontjes gaan spelen, dan weten ze elkaar wel weer te vinden..

hoop veel van je te lezen hier...

groetjes
Manouk

Caroline

Hey, wat leuk weer een boekje ... uiteraard ga ik je weer volgen.  ;) :D

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

..Neline..

Hey Manouk en Caroline,

bedankt voor jullie reactie! leuk dat jullie me gaan volgen  ;D

----

Frodo en Baileys lijken een koppeltje te gaan vormen. Ze wippen om de tien minuten op hun wip-stok. Ja echt, ze kiezen steeds dezelfde stok uit  ;D
Eigenlijk zit Baileys helemaal geen kippetje voor Frodo, ze wil steeds gekroeld worden door frodo en duwt dus haar koppetje tegen hem aan. Maar Frodo reageerd hier op door gelijk op haar te stappen!  :-X En schijnbaar vind ze dat ook goed, want dan gaat ze er wel voor zitten  ::)
baileys volgt Frodo ook steeds.
Maar ik weet niet zeker of Frodo haar wel als zijn popje ziet, hij wipt alleen met haar en voor de rest zoekt hij haar niet echt op ofzo..  ::)
Nouja, hij is nog jong, misschien komt dat nog..

Ook Whiskey en Wodka lijken naar elkaar toe te trekken. Ik heb ze nog niet zien wippen of kroelen, maar ik zie ze wel erg vaak naast elkaar zitten. En Whiskey vind het alleen goed als Wodka naast hem zit. de rest van de valkjes wil hij niet in zn buurt hebben  ::)

Hero zit ook een beetje achter Wodka aan. Hij loopt vaak fluitend achter haar aan met zijn vleugels wijd. Maar Wodka rent dan zo snel mogelijk van hem weg!  ;D ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

Even wat foto'tjes..




Hero ziet er echt niet uit nu hij in de rui is  :-X Hier en daar heeft hij wat donkere veertjes gekregen en in zijn koppetje hier en daar een fel geel veertje.  ;D Erg slordig ziet ie er uit..  ::)






Hero ziet een vogeltje  ;D


Baileys




Frodo


Frodo is de nieuwsgierigste van het stel  :P




Wodka




Whiskey


Een voet is natuurlijk bereninteressant  ::) ;D

---

Verder geen bijzonderheden over ze. Ze zijn vrijwel allemaal in de rui, maar dat is aan hun humeur niet te merken hoor. Ze zijn gelukkig nog lekker vrolijk  :D

Groetjes!


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Yvon

Hoi hoiii !!

Wat leuk dat je weer een boekje bent begonnen !!  ;D
En lieve Wodka nog steeds zo'n lieverd.  :-* :-*
Net als haar ma die ik net een uurtje geleden onophoudelijk kon blijven kroelen,ze kreeg er maar geen genoeg van.  ;D
Je hebt al aardig wat schitterende valkjes zo in je voliere.
Je foto's waren ook heel mooi en leuk om naar te kijken.  :D

Groetjessss Yvon en namens mij een kroel voor Wodka.  :-*

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

..Neline..

Citaat van: *Yvon op  3 november 2010, 15:36:00
Hoi hoiii !!

Wat leuk dat je weer een boekje bent begonnen !!  ;D
En lieve Wodka nog steeds zo'n lieverd.  :-* :-*
Net als haar ma die ik net een uurtje geleden onophoudelijk kon blijven kroelen,ze kreeg er maar geen genoeg van.  ;D
Je hebt al aardig wat schitterende valkjes zo in je voliere.
Je foto's waren ook heel mooi en leuk om naar te kijken.  :D

Groetjessss Yvon en namens mij een kroel voor Wodka.  :-*



Hey Yvon! Kroel is doorgegeven hoor  :-*
Dan heeft ze duidelijk het hoge knuffelgehalte van haar moeder! tis echt een lekkerding hoor. Echt een knuffelbeertje. je zou bijna vergeten dat het een vogel is  ;D ;D

----

Ik heb niet zo veel te vertellen.. alles gaat zn gangetje hier, dus weer eventjes gezellig wat foto's:



Whiskey




Baileys




Hero








Wodka


Hero & Wodka


Frodo. Je hoort hem denken: "Kroel me nou!!"  ;D





















Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

Nou, de eerste avond met vorst hebben ze hier overleeft. :) Het is voor hun allemaal de eerste keer dat ze zich in de kou moeten redden. Dus dat vind ik dan toch erg spannend.. :-\

Ik werd vanochtend wakker met een fluitconcert, dus zo te horen interesseert hun de kou (nu nog) vrij weinig  ;D


En dan ga ik ze nu even lekker verwennen met een bakje notenrijst en een lekker broodje  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Anja

Hoi Neline,

Wat heb je prachtige valkjes. Ik heb genoten van je foto's. Notenrijst daar zijn ze hier ook dol op.

Liefs,

Anja

Caroline









Ik denk dat ik over een weekje voldoende borstveertjes heb om op te sturen.  ;)

Ik hou je op de hoogte.

Fijne zondag, groetjes van Caroline

PS. als je wilt mag je me een immetje sturen met je mobiele nr. dan stuur ik je een SMS als ik meer weet.  :)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

..Neline..

Oh, ik heb je net in je eigen dagboekje een reactie gegeven op de mooie foto's!  ;D plus de vraag wanneer je veertjes gaat opsturen  :-X Maar hier heb ik het antwoord al!
Ik stuur je meteen een pb'tje met mn nummer!

Heerlijk ding isset hoor, die First  :-* :-*


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

Hier even een update'tje, of eigenlijk meer de vraag of iemand een tip heeft voor me..

Omdat het nu winter is krijgen de valkjes zonnenbloempitten door hun voer, maar ik heb zo het vermoeden dat Whiskey al die zonnenbloempitten opvreet en dat de rest ze niet lust.
Ze zijn namelijk wel elke ochtend op, maar ik zie ze er eigenlijk nooit van eten, op Whiskey na.
Nu voelde ik dus even de borstbeentjes na en bij sommige heb ik het idee dat er nog best wel een laagje vet bij kan, maar Whiskey... Whiskey is echt fatsig! Bij hem mag er echt wel wat vet af.. Dus waarschijnlijk heb ik dus gelijk en eet hij al de zonnebloempitten op  :-\.

Nu kan ik ze er natuurlijk uit laten, maar dan kan de rest ze ook niet meer eten en de anderen kunnen nog wel wat extra vet gebruiken.
Dus ik heb geprobeerd om ze wat noten te geven, zoals walnoten, ongezouten cashewnoten, etc. Want daar zit ook een hoop vet in. maar dat lusten ze weer niet..  :-X

Ik kan het ze ook uit mn hand laten eten, en dus niet meer door het voer doen.. Dat heb ik nog niet geprobeerd..

Nou, denk even met me mee! als iemand een goeie tip heeft hoor ik het wel!  ;D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

Voor degene die het leuk vinden:
Ik heb een fotoboekje geopend in "Buurthuis". Ik vind het leuk om natuurfoto's te maken, dus ik zal wat foto's met jullie delen in dat boekje! ;D

grtz


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

..Neline..

Het sneeuwt!!!

Jaja, ook hier in katwijk ligt sneeuw. Ik was onwijs benieuwd hoe de valkjes zouden reageren, maar ze lijken het doodnormaal te vinden  ::)

Even wat foto'tjes van de valkjes in de sneeuw:



Voor de mensen die zich momenteel rot schrikken en denken: "Waarom zit er geen sluis aan die voliere, weet ze dan niet wat voor groot risico ze loopt", daar zal ik gelijk even uitleg aan geven. Ik wil mn vogeltjes voor geen goud missen, dus uiteraard heb ik wel een sluis, hij zit er alleen niet op!  ;D Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld van lakens en dat hang ik op, voordat ik de voliere in stap  ;)




met de voetjes in de sneeuw  ;D
















Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Larissa

hey hey

Mooie foto's hoor, hier lijken ze de sneeuw ook normaal te vinden,

groetjes Larissa