11 mei 2025, 08:42:51

jonge witmasker man/pop?

Gestart door Peggel, 14 oktober 2010, 21:17:53

« vorige - volgende »

Peggel

hallo, ik kreeg vandaag een mail als reactie op een advertentie van 2 jonge witmaskers.
ze zijn nu 4,5 maand, en 1 zit zo waanzinnig te fluiten dat ik dacht dat het een man was.
ik dacht dat het mannen zouden zijn, aangezien ze nog niet in de rui zijn geweest, en dus dacht ik dat je het nog niet kan zien.

hij vertelde dat dat bij witmaskers wel te zien is, dat de kop dan nu al wit zou moeten zijn??

is dat zo?

gr.

Patrick

Het kan maar is geen garantie dat het ook klopt.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Manouk

volgens mij als ze nog niet in de rui zijn geweest zien alle witmaskers er nog uit als poppen, dus na de rui krijgen ze een wit masker...

ik  denk dus dat het nog niet te zien kan zijn..

groetjes
Manouk

Peggel

dat idee had ik dus ook.
want 1 van de 2 die begint zelf als te fluiten zodra ik het licht in de douche aandoet, en niet eens in de woonkamer terwijl het dan nog pikkedonker is.

ik had al eens begrepen dat er ook poppen zijn die deuntjes fluiten, maar die doen dat toch niet zo vaak dacht ik?
daarom dacht ik dat ik er wel vanuit kon gaan dat het mannen zijn.
ook al is die andere de laatste tijd wel stiller geworden, maar die bonte blijft echt gaan, of het is een overdreven happy Valkje ;D ;D ;D

Manouk

het fluiten wil volgens mij niet echt wat zeggen...
en als je een bonte hebt wil het masker ook niet zeggen of het een man of een vrouw is :S:P
Als het echt alleen witmaskers zijn, zal je na de rui een wit masker te zien krijgen. dan weet je dat het mannen zijn...

soms is het lastig om te zien wat wat is he :S:P

Ik weet niet of popjes minder fluiten als mannen, heb hier niet echt popjes die veel laten horen, maar ik heb ook mannen die bijna niets van zich laten horen....
dus als je zekerheid wil, moet je ze laten testen....

Succes met het achterhalen..

Patrick

Bij sommige witmaskers is vrij snel te zien of het mannen of poppen zijn zelfs voor de jeugd rui. Maar dit is echt bij sommige en enkel op een deuntje fluiten als het licht aan gaat zou ik zeer zeker niet op af gaan qua geslacht voor de jeugd rui.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Peggel

ik zal even de foto's erbij zetten ;)

Manouk

Ik durf je zo niet te zeggen of het popjes of mannen zijn,,,

wel vind ik de onderste echt een droppie ;)
echt heel erg mooi......  :-*

groetjes
Manouk

hilde

15 oktober 2010, 12:49:45 #8 Last Edit: 15 oktober 2010, 15:00:12 by hilde
ik had ook een wimasker en volgens de berekeningen en hier op het forum vragen zou het een mannetje zijn maar het is anders uitgedraaid het is een popje geworden want ze legde eitjes  

mariejj

is de bovenste toevallig degene die zo veel fluit?

Peggel

nee de onderste.
bovenste is wel een poosje lekker bezig geweest, maar is laatste tijd weer rustig.

Raf

Mijn witmaskers zijn altijd mannen, maar te zien vind ik dat niet.
Nu de rui begonnen is kleurt het masker pas wit.

Ik heb ook altijd cinnamon witmaskers onder de jongen, maar ook daar kan ik echt niet zien of het mannen of poppen zijn.

♪ Marlies

Ik heb het vermoeden dat het allebei popjes zijn, omdat je nog niks geen wit in het masker door ziet komen.
Hier zitten enkele jonge mannetjes van ongeveer dezelfde leeftijd, en daar zie ik het masker al verkleuren.

Zijn het recente foto's ?

Peggel

nee het zijn geen recente foto's maar ook nu hebben ze nog niet meer wit erbij gekregen, dan haal ik de zin dat het waarschijnlijk mannen zijn wel uit te advertentie ;)

bedankt allemaal