Japie's valkenfeestje **21-7**update en foto's**

Gestart door Caroline 1569, 24 oktober 2010, 16:05:28

« vorige - volgende »

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

hey hey

Mooie valkjes heb je opgehaald, en mooie naam heeft de valk gekregen
Geniet er lekker van

Groetjes Larissa

*Manon*

Hoi hoi!!

Wat goed dat je een koppeltje bij Lynette hebt gehaald... superlief en wat zijn ze mooi!!

Leuke naam heb je Aiko gegeven, past goed saampjes!

Liefs Manon

lynette

Hoi Hoi,

Hoe gaat het daar? Zijn ze al gewend?

Je plantje doet het goed hier :D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline 1569

Hoi hoi....

Hier gaat alles prima.
Zelda en Akyo doen het prima , vandaag heeft Zelda de hele dag gezellig tegen Gijs aan zitten fluiten ;).
Gijs is daar niet zo gecharmeerd van want Sophie vindt Zelda toch ook wel leuk.
Ayko went wat langzamer maar ze zitten alle 4 al samen op stok.Ik vind ze allebei nog wat mager maar ze zijn ook allebei ziek geweest bij Lynette.Wel eten ze volop , zie ze steeds in de voerbak dus dat komt goed.

Japie blijft een gekke vogel.De kusjes vliegen door het huis maar ja dat snapt Belle natuurlijk niet  :-* :-* :-* :-*.
Wel blijven ze veren verliezen zodat ik nog steeds veel rommel heb.

Het parkietje wat ik binnen heb is zeer actief en eet als de beste zelfs met zijn rare snavel.Dus als het weer het toelaat kan hij weer lekker terug.

Deze week ben ik lekker al begonnen met het stuk klaar te maken waar de uitbouw aankomt van de volière.Natuurlijk gaat het niet zo snel maar het begin is er...

Groetjes Caroline

Larissa

hoi hoi

fijn dat het goed lijtk te gaan met het parkietje, tja soms duurt het even voor dat het kwartje valt bij een vrouwtjes valk  ;).
Fijn dat de Zelda en Akyo het zo goed doen.
Ben benieuwd naar  de uitbouw van je voliere....(foto's  ???)

groetjessssssssssss
:-*

*Manon*

Fijn dat het zo goed gaat met de nieuwkomers  :D

En een bijbouw aan de voliere.... lekker aan het klussen dus... Ik ben benieuwd naar het resultaat.... maar heb geduld hoor  ;) ;)

Liefs Manon

*~Romilda~*

Heej caroline!

Wauw wat een leuk boekje!En je heb mooie valkjes!
Kun je misschien jou idee van de voliere online zetten,ik ga van het voorjaar(of iets eerder ;D)ook een voilere bouwen met me pa en ik ben op zoek naar inspiratie.Ik had hier al gekeken bij huisvesting,hoe ziet jou voliere eruit?Maar ik ben ook benieuwd naar de jouwe!
Groetjes romilda

Caroline 1569

Hallo

Op verzoek van sommige even wat foto's van de volière buiten en dan gaat het niet om de vogels maar de kooi.

Zo ziet de kooi er nu uit.
Het is een tuinhuisje waar we de voorkant uit hebben gehaald en daar gaas voor in de plaats gezet.Het huisje is ongeveer 2 a 2,5 mtr lang.Voor het raam aan de achterkant zit ook gaas.Het hele huisje is dubbel getimmerd en geïsoleerd dus wind dicht.

Van binnen zit er een schot in zodat ik niet meteen in de kooi zit maar een soort sluis heb en daar kan ik mijn voer etc kwijt.Het is niet al te ruim dus een kooi kan er niet in.

Zo dus.
De voerbak is ondertussen vervangen door een hangende zodat de kwartels lekker de ruimte hebben.

Nu komt er een stuk bij waar op deze foto die boom staat.

Ik heb de boom verplaatst ,het grind aan de kant gelegd en de folie ook.De grond is vlak en nu kan er een raamwerk op/in om de betonnen vloer te storten.

Er komt een stuk aan van 2 meter en daar nog een sluis aan zodat ik ook aan de andere kant veilig de kooi in kan dus ongeveer 2.5 mtr.De achterkant wordt gewoon dicht net als die van het huisje en ook de zijkant van de sluis wordt gewoon dicht dus dan lijken het net 2 huisjes tegen elkaar.Alleen deze kooi wordt niet dubbel omdat ze toch nog een dichte kooi hebben.Ik maak een doorvlieg luikje wat ik dicht kan doen zodat ik ze ook binnen kan houden.Ook komt er een gat in voor de kwartels maar dat moet ook dicht kunnen.
Vandaag regende het dus we hebben geen beton gestort nog even wachten op beter weer.Wel hebben we gaas gehaald.
Groetjes Caroline

Larissa

hoi hoi

Dat ziet er al goed uit, hebben jou valkjes straks lekker een ruime vlucht en je hebt groot gelijk dat je het andere deel niet dubbel doet je hebt een plek waar ze lekker warm kunnen zitten

Groetjes Larissa

*~Romilda~*

Zoww dat ziet er goed uit zeg!!:D
Dankjewel voor het plaatsen;)echt heel gaaf mooie kleur heeft het tuinhuisje ook zeg!
Leuk dat je in me boekje kwam schrijven;)
Ik vind het ook ontzettend leuk om ieder zijn avontuurtjes te lezen!!:D
Groetjes romilda

Caroline

Ziet er heel leuk uit, super dat je volière uitgebreid wordt.

Ooit, later als ik groot ben  :P wil ik ook een mooie buitenvolière maar eerst .... moeten we dan een keer verhuizen.  ;)

Alvast een heel fijn weekend, groetjes van je naamgenoot.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Mooie voliere heb je al zeg, en leuke plannen!!

Het gaat helemaal leuk worden hier, dat heb ik allang in de gaten  ;) ;)

Anja

Wowie wat een mooie voliere heb jij. En er komt nog een stuk aan............................gaaf zeg.

Caroline 1569

Tjonge tjonge.....
Wat een weer deze week eerst vriest het en dan regent het heel de week.
Dus van beton storten is nog niets gekomen.Hopelijk is het deze week beter dan kan ik ook verder.

De valkjes doen het prima zowel binnen als buiten.
Zelda is echt Sophie aan het veroveren van Gijs die het daar natuurlijk niet mee eens is maar het levert wel de mooiste fluitconcerten op.
We zien wel wie en wat als de blokken er weer in gaan.
Ayko is een heel rustig maar wel nieuwsgierig vogeltje ,bekijkt alles eens op haar gemak en bemoeit zich er niet mee.

Japie heeft ontdekt dat hij een mannetje is ,zijn stok heeft het zwaar ;D ;D.
Belle denkt alleen maar wat een mafkees is dat en zit er gewoon raar langs te kijken.
Gelukkig maar want broer en zus dat wordt toch niks.

Groetjes Caroline 1569