Japie's valkenfeestje **21-7**update en foto's**

Gestart door Caroline 1569, 24 oktober 2010, 16:05:28

« vorige - volgende »

Anja

Mooie foto van Belle in de kerstboom. En je boom vind ik geweldig. Vooral de vlinders.......................ik ben gek op vlinders. Ik heb in de hal allemaal vlinders hangen.

Drukke tijden ja.......................ik ben er ook niet zo vaak. Druk druk druk.

Knuffie,

Anja

Caroline 1569

Ik wens iedereen die mijn boekje leest fijne feestdagen en een voorspoedig 2011.
Caroline

Caroline

Caroline, jij ook een hele fijne kerst samen met een ieder die je lief is.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Merry★* 。 • ˚ ˚ •。★Christmas★ 。* 。*FROM OUR HOUSE TO YOURS!!
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚★ 。* 。*。 • ˚ ˚ •。★
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛★ 。* 。*★ 。* 。*
˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚And a happy new year... to all my friends thank you and enjoy 2011 .....

Ton, Anja, Jeroen en Lisa

Anja

En is het gelukt om Japie Jingle Bells te laten fluiten?

*Manon*

Hoi Caroline,

Ik kom even langs om je een fijne jaarwisseling toe te wensen
:-* :-* :-*

Liefs Manon

Caroline 1569

@ Anja
Hij fluit van alles maar geen jingle bells. :(
Ja zo af en toe een regel helemaal door elkaar gehusseld. Zal je zien midden in de zomer doet hij dat wel  ;D .
Ga hem nu denk ik maar happy birtday leren dat maakt nl. niet uit wanneer hij dat kan.
Wel heeft hij een nieuwe fluit ik denk steeds dat hij Belle aan het versieren is.Maar dan kijk ik om de hoek zit de ene boven en de andere onder dus dat zal wel niet.

Hier nog wat leuke foto's.
Japie was is de voerbak van de hond geland,de hond schrikken en Japie natuurlijk ook en brokjes lust hij toch echt niet.

Verder wens ik iedereen het beste voor 2011.

Caroline

Hey meis, allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Door de problemen met mijn ouwe laptop heb ik overal erg weinig gereageerd, ook hier.  :-[

Nu ik mijn nieuwe eindelijk heb ga ik je weer ouderwets volgen.  ;)

Liefs Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Zo vrijdag lekker alles weer schoongemaakt in de volière en gisteren even lekker het plastic er voor uit gehaald zodat ook het stof uit de vogeltjes kon waaien.
Gijs vond het geweldig en ging meteen vrolijk aan het fluiten.
Nu weet ik waar Japie het van heeft,ik kreeg me toch een concert van Gijs.
Natuurlijk wel weer het plastic ervoor want vandaag was het weer kouder.
Had een knaagdier bal gekocht waar je sla in kan stoppen etc en de parkietjes vinden dat geweldig om er andijvie uit te eten,is natuurlijk lekkerder dan uit een bakje. :-\

Zoals ik al voorspelde gaat Japie nu pas 'Jingle Bells' fluiten hij kan al de eerste twee regels zonder fouten fluiten dus eindelijk...
Belle wordt volgens mij een beetje broeds want ze gaat met haar kont tegen de onderbak van de kooi zitten en dan heel zachtjes kukelen.
Wat dan weer erg grappig door Japie wordt nagedaan op een stok aan de andere kant van de kooi.
Zaterdag had hij veel plezier met het terug fluiten naar Gijs die zoals gezegd lekker zat uit te waaien.
Japie wilde niet eens meer uit de kooi s'avonds omdat hij de hele dag had zitten fluiten.Normaal begint hij om 22.30 te fluiten en aandacht te trekken om er uit te mogen.
Natuurlijk piept hij er nog steeds uit als ik het eten verschoon of aanvul...dan weet hij niet hoe vlug hij omhoog moet lopen langs mijn arm.
Gelukkig weet ik dit en zorg ik er voor dat de deur op slot is en de ramen dicht maar hij vliegt dan toch niet...hij is veel te blij bij mij te zitten ;D
Groetjes Caroline

Anja

Leuke update Caroline.

Die Japie je zou hem toch..............

Buiten zijn je vogies lekker uitgewaaid. Heerlijk hè.

Groetjes,

Anja

Caroline

11 januari 2011, 20:45:46 #40 Last Edit: 14 januari 2011, 20:55:03 by Caroline
Leuke update!!  :D

Ik herken het hier ook, mijn vogeltjes buiten zitten veel liever zonder plastic dan met, ze gaan altijd precies op het plekje zitten waar geen plastic zit. Dit jaar heb ik ervoor gekozen maar een klein stukje zeil ervoor te zetten. Ze slapen nu alleen 's nachts achter het zeil de rest van de dag zitten ze lekker "in de wind".  :)

Succes met eigenwijze Japie.

Groetjes van je naamgenootje.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

:-[ :-[
Ik moet je bekennen dat ik helemaal geen plastic voor de buitenvoliere heb... enkel van die rieten matten!

Ik wou er zeil voor maken, omdat wij afgelegen wonen en de wind als een gek kan razen over de weilanden, maar de valkjes hebben eigenlijk nergens geen last van en zitten heerlijk buiten of binnen.

zelfs met die kou zaten ze gewoon buiten.
Ik heb dan nu ook het gevoel, als ze het niet prettig zouden vinden buiten in de wind en kou, gaan ze wel naar binnen waar het altijd boven nul is.

Leuk dat Japie nu eindelijk Jingle Bells gaat fluiten... heeft hij mooi nog een heel jaar de tijd om te oefenen... zodat je aan het einde van het jaar met kerst, het deuntje wellicht niet meer kúnt horen!!!!  ;) ;) ;)

Fijn weekend  :-*

Liefs Manon

Caroline 1569

Vandaag even een klein updeetje.

Gisteren weer iets leuks met Japie meegemaakt,ik mocht hem voor het eerst kroelen in zijn nekje.
Hij is namelijk helemaal niet kroelerig maar hij is ook niet bang van mijn handen ik mag hem namelijk gewoon vastpakken.

Maar gisteren stak ik mijn vinger door de tralies om eigenlijk zijn aandacht te trekken en hij ging eerst aan mijn vinger knabbelen. (fijn met al die velletjes aan je vinger :-\)
Heel voorzichtig stopte hij zijn hoofdje onder mijn vinger en kon ik heel zachtjes zijn hoofdje kroelen.Toen draaide hij zijn hoofdje en kon ik zijn nek kroelen...nou dat was een feest,hij heeft zeker een half uur zo gezeten.

Maar Japie zou Japie niet zijn........vandaag wilde hij er weer niets van weten :-\

Belle vindt er nu ook niets meer aan terwijl ze voordat Japie bij haar kwam er ook geen genoeg van kon krijgen.

De vogels buiten hebben geluk met dit warmere weer kan het plexiglas er een paar uur per dag vooruit en kunnen ze weer een beetje genieten van de zon en de frisse lucht.

Voor de kwartels maakt het allemaal niets uit.....die blijven eieren leggen zonder er verder iets mee te doen.En bevrucht zijn ze want het mannetje weet niet van ophouden ;D

Groetjes Caroline

Caroline

Gekke Japie, gisteren nog wel kroelen maar vandaag niet meer maar wie weet nu hij weet hoe lekker het is mag je hem wel vaker kroelen.  :D

Misschien gaat Belle het ook wel weer lekker vinden.

Ik heb vroeger ook kwarteltjes gehad en die bleven ook eitjes leggen maar deden er verder niks mee, dit lees/hoor je best vaak vind ik bij kwarteltjes.  :-\

Hier genieten de vogeltjes buiten ook weer van het zonnetje en ik ook want pfffh, ik kreeg er wat van, de hele dag het bevroren water verwisselen.  :-X

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoe de wind waait, waait mijn jasje.....   :D
En dit geldt dus zeker voor Japie  ;)

Fijne dag!!

Liefs Manon