Japie's valkenfeestje **21-7**update en foto's**

Gestart door Caroline 1569, 24 oktober 2010, 16:05:28

« vorige - volgende »

Caroline 1569

10 juni 2011, 21:44:23 #270 Last Edit: 15 juni 2011, 00:24:35 by Caroline 1569
@anja wat leuk dat je weer even in mijn boekje bent.
Japie en Belle doen het prima hoor.
Had het alleen even druk met alle jonge valkjes.
Nu zijn er drie opgehaald dus weer wat meer tijd.
Maar ook liggen er al weer 5 eitjes in en die hoeven niet zo lang meer.
Nu de parkietjes nog...
Groetjes Caroline 1569

*Esther*

hej

wat een leuke grasjes heb je.
dat is toch weer heel anders dan valkjes

gr Esther

Caroline 1569

@Esther,gelukkig gaat het heel goed bij mij valkjes en parkietjes samen.De grasjes zorgen nu wel voor wat beweging in de volière nu alle valkjes in hun blok zitten.
Parkietjes zijn nog te koop hoor.

Nu er al 3 valkjes zijn op gehaald is het wel rustiger in huis.Alleen Calimero zit nog binnen en heeft een parkietje als gezelschap gekregen.Dit parkietje vinden we mooi en willen we ook houden.Deze fladdert als een clowntje door de kooi en ik zie Calimero af en toe kijken zo  van doe niet zo gek.Maar s'avonds zitten ze lekker tegen elkaar aan.

Het enige bevruchte eitje van Ayko en Zelda wordt denk ik niets meer.Het ziet er niet goed uit als ik met mijn lampje kijk.Het is maar voor de helft donker ipv tot 3/4 en ik zie niets bewegen.Helaas geen kans op een bleekmasker deze ronde van hen.Ga kijken of ze nog een ronde doen en het dan wel goed gaat.

Sophie en Gijs hebben wel bevruchte eitjes en deze verwacht ik eind deze week.

Groetjes Caroline 1569

*Manon*

Cherro

jammer van je bleekmaskereitje, hoop dat de volgende ronde wel goed mag gaan.

Laat je t nog wel ff voor de zekerheid liggen of dat niet?
Mijn ene eitje was namelijk ook anders dan anders, maar wel een prachtig gezond donsje ;)

en spannend nieuwe donsjes ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Serita

Leuk dat Calimero toch een beetje vriendjes is met het parkietje hahhaha, blijkbaar issie overdag een lekkere drukte maker en vind Calimero het wel prima! Ik ben zooo benieuwd hoe hij het hier in de groep gaat doen!

Hoe gaat het verder daar? Ik zag in je onderwerp dat je een piep/tik ei hebt?

Caroline 1569

Ha fans....

Het piepei is net een donsje geworden.
Toen ik om 19.00 het voer ging doen zat er een heel klein gaatje in het eerste ei van Gijs en Sophie.Het zag er nog niet naar uit dat het vandaag nog zou komen.
Om 21.15 kwam mijn vriend terug van het wandelen met de hondjes en hij zei ga eens kijken ik hoor het piepen.
Ik de kooi in en vlug gekeken.....en jawel een klein nat geel donsje.Geen rode oogjes dus geen lutino maar een wildkleur of opaline.
Morgen krijgen jullie foto's en een naam.

Het ei van Ayko en Zelda blijft raar en had allang uit moeten komen.Ik laat het liggen tot het laatste ei van Sophie en Gijs is uitgekomen dan gooi ik het weg(is dan zeker 30 dagen oud).

Ook de parkietjes blijven aan de gang.Heb al weer 5 jongen liggen en alweer 2 eitjes....

De kwartels blijven eieren leggen maarja dat wordt niets...

Japie en Belle hebben het naar hun zin vooral nu Calimero antwoord geeft als ze fluiten.Calimero heeft lekker gezelschap van een parkietje en reageert dus op Japie en Belle.

Tot morgen Caroline 1569

TheaV

;D
gefeliciteerd met klein  donsje!!!!
Geniet ervan.. ze zijn  zoooo groot!!!!
Enne .... laat ons mee genieten  met  foto's.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline 1569

Ha Fans

Zoals ik gisteren al vertelde is er een donsje geboren bij Gijs en Sophie.Zo dadelijk de foto's en de naam.

Vandaag ligt eitje 2 al drifitg te tikken en te piepen en in eitje 3 zie ik de eerste barstjes ook al dus dat gaat goed ;D.

Verder kreeg ik vandaag bericht van Caroline dat Pancho zelf eet en dus mag verhuizen ;D.Alleen nog even kijken wanneer.

Zo en dan nu de naam en foto's:

Dit donssje gaat heten Dotje

Deze heeft echt hele gele pluis en is superzacht.

En al fier rechtop.

Lekker onder mama's vleugel

Nu ga ik zo nog even spieken bij hen om te zien of eitje 2 er al uit is...
Groetjes Caroline 1569

TheaV

Caroline 1569

Ha Fans

Zoals verwacht vandaag is donsje 2 en ook ei 3 piept en tikt er op los.Volgens de planning komt die zondag uit.

Dus even voorstellen.......

Dit donsje heet Dusty
Dusty is een Lutino want het heeft rode oogjes.
En nu de foto's:

Het was voor zo'n kleintje een beetje fris zo uit het blok en het zat dus ook flink te bibberen.Volgende keer even een warme doek meenemen voor de foto.

Samen met Dotje dan zie je pas het verschil in oogjes.

Lekker warm onder Dotje..

Dat was het weer op naar het volgende piepei...
Fijn weekend en een fijne vaderdag Caroline 1569

TheaV

;D
Gefeliciteerd met donsje 2!!
Zooo lief.....!!!
geniet ervan, ze zijn groot voor je het weet........

Serita

Ik was er weer even een weekendje tussen uit, maar wat een mooie nieuwe donsjes weer zeg!

*Manon*

Gefeliciteerd met Dotje en Dusty!

Geniet maar lekker van je kleine pluisjes  :-*

Groetjes Manon

Caroline 1569

Ha fans

Gisteren weer een verrassing....eitje nr 3 is een dag te vroeg uitgekomen.Het donsje is helemaal oke en zit lekker bij pa en ma en de andere 2 donsjes.Zo meteen foto's en de naam.

Maar eerst even dit:
Zoals jullie misschien weten blijft Calimero tijdelijk bij ons tot we hem in Julie zelf naar Serita gaan brengen.Hij heeft zolang een jong parkietje als maatje anders zit hij zo alleen.
Nou zag ik toch iets grappigs van de week....
Ukkie (parkietje) zat Calimero te kroelen alleen niet zoals je verwacht en Calimero vond het ook nog fijn ook.Hij heeft zeker een half uur zo gezeten.
Kijk maar..........

Dat verwacht je toch niet...

En dat bleef gewoon zo zitten.

En dan nu het nieuwe donsje...

Weer een lutino en het heet Demi

Nu de rest van de donsjes:

Dotje 4 dagen oud

Dusty 2 dagen oud

En alle drie tesamen.
2 lutino's en 1 wildkleur of opaline.

Morgen ga ik Pancho ophalen bij Caroline dus weet niet of ik morgen nog en update doe ,anders wordt het dinsdag.
Groetjes Caroline 1569