16 april 2024, 22:04:10

eet alleen trosgierst

Gestart door babbel, 21 oktober 2010, 15:26:22

« vorige - volgende »

babbel

Hallo,

Ik heb een valkparkietje van bijna 9 weken oud. Vorige week kreeg hij nog ongeveer 1 keer per dag pap, maar wou niet veel meer hebben. Sinds deze week krijgt hij geen pap meer, wel aangeboden, maar hij weigert het te eten. Trosgierst vind hij heerlijk! Nu weet ik niet of het kwaad kan, dat hij alle dagen trosgierst krijgt, dus heb ik hem nu twee dagen geen trosgierst gegeven. Ik weet dat hij de zaadjes van het parkietenvoer wel al kan pellen, maar zie hem daar momenteel niet van eten. Maar nu is hij van 85 gram afgevallen naar 80 gram. Dus heb ik hem maar weer wat trosgierst gegeven. En daar eet ie meteen van! Wat moet ik doen? Kan hij alle dagen rustig trosgierst eten, of moet ik hem toch weer bij voeren met pap? Ik weet het niet meer.

Alvast bedankt.


*Yvon

Hoi hoi

Dat je valkje alllen maar trosgiesrt eet is niet goed.
Je zou kunnen proberen om kleine stukjes van het trosgierst tussen de normale zaad mengen.
Dan na een paar dagen het trosgierst minderen.
Geef je ook grasparkietenzaad ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

babbel

Hallo,

Kleine stukjes trosgierst door het zaad deed ik al, maar haalt hij er uit. Ik geef hem valkparkietenzaad , wat de ander valkparkieten in de buitenvoliere ook krijgen. En door het zaad doe ik wat eivoer.