De valkparkiet voorbereiden voor de winter (buitenvoliere)

Gestart door lynette, 29 september 2010, 10:18:01

« vorige - volgende »

lynette

Hoi,

Ik vroeg me af wat de meeste mensen doen die valkparkieten buiten hebben zitten?

Ik geef ze momenteel extra vitamine druppels en meng nu zonnenpitten door het zaadmengsel en krijgen nu extra trosgierst. En en pellets met eivoer gemengt.

Nu vraag ik me af hoe dat de meeste voeren ten voorbereiding van de winter. En of jullie nog bepaalde medicijncuurtjes of vitamine geven?

En welke extra bijvoeding e.d.

Mijn voliere beschikt over een binnenverblijf. En de buitenverblijf word straks gedeeltelijk ingepakt tegen de winterkou.

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Heey Lynette,
Qua voeren verandering ik inprincipe niks.
Ze krijgen het hele jaar door namelijk grasparkietenvoer, valkenvoer MET ;) zonnenpitjes ( ook tijdens de kweek ) en dan zo op z'n tijd kanarievoer, trosgierst en eivoer. Sepia, grit en kiezel is altijd aanwezig. Alleen in t binnenhok brand de hele dat een lampje, en daar hangen nu ook een waterbakje en voerbakje.
Daarnaast is de voliere aan de voorkant van boven tot onder helemaal dicht :).
Groetjes Saar :-*

Raf

Ik maak de voliere niet helemaal dicht. Probeer hem echter wel winddicht te maken zodat ze vrijwel geen last hebben van die gure oostenwind.

Het voer pas ik eigenlijk al nadat de laatste jongen zijn uitgevlogen aan. Eivoer krijgen ze nog maar 1x per week (eten ze trouwens ook bijna niet meer). Verder pas ik mijn gebruikelijke mengeling aan door er meer zonnepitten in te doen (1 kg op 10kg voer). Dit krijgen ze dan tot eind januari.

rissaz

mijn voliere heeft een binnenhok waar ze altijd in kunnen en verder heb ik een groot deel van het buitenstuk dicht gemaakt zodat het er niet doorheen kan waaien.