11 mei 2025, 20:57:07

Valkparkiet aanschaffen?

Gestart door Sidewiki, 25 oktober 2010, 18:40:57

« vorige - volgende »

Sidewiki

Mijn vorige valkparkiet is afgelopen week gestorven.  :'(
En daarom wil ik zo snel mogelijk een nieuwe om mijn vorige te vergeten.

Maar het beste is toch om er 2 te nemen?
Een valkparkiet en een grasparkiet kunnen die ook samen?

Wat is er leuker om te nemen?
2 valkparkietjes
of
1 valkparkiet en een grasparkiet?

Ik heb mijn vorige valkparkiet met de hand opgevoed, is dat beter voor het tam maken?
En moet je dan beide vogels met de hand voeden?

Alvast heel erg bedank!.

Peggel

weet je ook waar je vogel aan is overleden?
als hij/zij ziek was is het heel erg belangrijk dat je eerst alles goed ontsmet, anders heb je kans dat je volgende vogel(s) ook ziek word(en)

ik heb zelf een koppel te koop staan hier links in het rijtje te koop/gevraagd.

(en onderschrift)

en hier is het wel goed gegaan een valkje met een grasje, maar ik geloof dat het niet altijd goed hoeft te gaan.
succes ermee ;)

Sidewiki

Nee weet niet waar mijn vogeltje is aan overleden.
Maar ga alles met het schoonmaken wel ontsmetten.
Gewoon voor de zekerheid.

Denk dat het verstandiger is als ik 2 valkparkietjes neem.
Maar heel erg bedankt!

Sanna

25 oktober 2010, 22:51:36 #3 Last Edit: 25 oktober 2010, 22:53:09 by Sanna
Hallo Sidewiki,

Wat sneu van je valkje :'(, heel veel sterkte ermee. Maar als je niet weet waar je valkje aan gestorven is, is het beter om de hele kamer waar hij in gestaan heeft te ontsmetten. Dat kun je het beste doen door een flinke scheut dettol door een sopje te gooien en daarmee alles goed afnemen en schoonmaken. Vergeet ook niet schoon te maken achter kasten, daar zul je waarschijnlijk ook veel veertjes terugvinden. En vergeet ook niet de kooi met dettol schoon te maken. Goed alle kieren nalopen, daar kunnen ziektekiemen zich verstoppen.

Het is voor een valkje inderdaad gezelliger om met z'n tweetjes te zijn. Maar of je er twee tegelijk moet aanschaffen is even de vraag wat jij precies wilt. Wil je tamme valkjes? Sommige kwekers maken hun valkjes handtam. Als ze echt handtam zijn kun je er gerust twee tegelijk nemen. Maar als je zelf nog wat moet tammaken, kun je beter met 1 beginnen. Zodra die goed gewend en lekker tam is, kun je er een tweede bijnemen. Let op: het tammaken verloopt dan wel wat lastiger en soms moet je er dan echt geduld voor hebben.

Succes!

Groetjes, Sanna

coolsille2

Hallo,je valkje moet je zeker niet vergeten he maar snap wel wat je bedoelt,he.

Een valkje en een gewone parkiet kunnen absoluut samen.
1 valkje vind ik persoonlijk makkelijker om echt tam te maken.

Alle 2 je keuze's kunnen heel erg leuk zijn maar 2 valkjes en dan krijg je van de baby valkjes lijkt toch wel leuker,he ;)

Met de hand opkweken vind ik een onnodig risico omdat ze bij de twee mogelijkheden even tam worden,je hoeft ze niet allebij op te kweken met de hand maar ik denk als je 1 doet je toch last zult krijgen van een nieuwschierig ander hongerig vogeltje,he :P

Alexandra

Weet waar je aan begint...  ;)  ;)  ;) het valkenvirus is zooooooooooooo verslavend  ;D  ;D   ;D

Ik ben ooit begonnen met 1, heb er nu 2 en wil er eigenlijk al weer meer ... helemaal verliefd op deze o-zo-leuke eigenwijze beestjes  :-*

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl