11 mei 2025, 17:36:14

kattengras

Gestart door mariska79, 24 oktober 2010, 15:00:15

« vorige - volgende »

mariska79

Hoi ik heb een vraagje over kattengras,

Ik heb een maand lang iedere dag vers fruit en groente aan mijn valkjes gegeven en bijna van alles uitgeprobeerd.
Maar je raad het al ze moeten het gewoon weg niet.
Nu willen ze wel steeds van mijn kamerplanten eten, en aangezien ik geen idee heb of dat ze wel of niet giftig zijn mogen ze het dus ook niet!!

Maar ik begin nu te twijfelen of dat ze iets te kort komen en het dus via mijn kamerplanten het binnen willen krijgen.

Ik dacht er aan om een gras plantje voor ze te kopen,
nu mijn vraag mogen ze dit ja of nee.
Zo ja mogen ze dit dan ook onbeperkt of kunnen ze bij te veel diaree krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie 's
Groetjes Maris en de beesten bende 

Caroline 1569

Als ze het lusten dan mogen ze best kattengras ,zoals voor alles geldt teveel is nooit goed maar als je de eerste keer oplet hoeveel en hoe ze het eten kan je op tijd het kattengras er weer uithalen.De mijne moesten er niets van hebben,eten liever andijvie en spinazie en af en toe een worteltje
Caroline

Manouk

De mijne vinden het wel lekker kattengras..
je kan bijvoorbeeld het bakje neer zetten als de valkjes eruit zijn,,, (als je ze eruit laat)
ze gingen bij mij vanzelf op onderzoek uit naar het gekke groene spul.. en soms wordt er meer mee gespeeld dan van gegeten, maar leuk vinden ze het zeker...

groetjes
Manouk

mariska79

@Caroline 1569
Idd teveel is nooit goed, ik had laast een stukje gelezen over een parkietje die zich letterlijk dood had gegeten aan een stukje broccoli  :'(.
Ik zal het goed in de gaten houden!!

@Coco88
Jaaa zeker komen ze eruit  ;D. Ze vinden het heerlijk om te vliegen (het zijn af en toe net acrobaten)
Dus om dan het bakkie gras er in te zetten moet wel lukken.
Ik weet alleen niet of dat ze dan te bang zijn om weer zelf terug de kooi in te gaan .
Maar dat zie ik dan wel  :P
bedankt voor de reactie 's 

Manouk

Ik bedoelde eigenlijk om het bakje gras dan ergens op tafel te zetten, of ergens anders waar ze graag zitten als ze eruit zijn...
Valkjes zijn wel redelijk nieuwsgierig... en als ze ook aan je kamerplanten zitten, zal het gras wel aantrekkelijk zijn voor ze..

Succes dermee ;)

groetjes

mariska79

@Coco88
Haha dat kan ook hoor  :P
Ik ben niet zo moeilijk,
ik heb ze bij mij op de zaak gekocht (werk in de buurt van bloemenveiling) maar ik had geen tasje bij me.
Helaas moeten ze dus nog even wachten tot morgen.

Toen het nog iets mooier weer was nam ik regelmatig takken wilg mee met blad. Dat vonden ze ook geweldig om alle blaadjes en af te halen. Binnen twee uur was alles weer kaal. En mijn huis rook naar het bos. lol

Manouk

hahah jaah mooi is dat hoe druk ze daar mee zijn he..

Ik heb toen ik de voliere net had een appelboompje in het midden gezet, in de hoop dat ze daar even zoet mee waren,
maar met een paar van die donders was hij in een middag kaal..
Nog staat hij er kaal met wat takjes.... vaak gebruik ik hem nu als prikker voor andere lekkere dingen..
Hang ik er wat pepertjes en appeltjes e.d. aan...

Is het kale boompje toch nog nuttig...

groetjes
Manouk

mariska79

Paco heeft er al van gesnoept  ;D
Hij snapte het eerst niet, "ik mocht toch niet meer aan de plante knabbelen".
Aan gezien hij bang is voor handen heb ik eerst het gras voor zijn neus gezet. Na een paar sprietjes te hebben gesloopt, heb ik het bakje op tafel gezet.

Hij vloog er gelijk op af en....
zie de foto's maar  ;)

De andere twee snappen het niet of hebben er geen interesse in

@Coco88
idd zo heeft het boompje toch nog nut  :P
Al was dat niet geheel de bedoeling.
Ik vind het toch wel knap dat ik op sommige foto's hier een "groene" volière zie

Manouk

Wat een gave foto's zeg...  :o

Zie je wel dat ze het leuk vinden..

Ik heb hier ook wel een groene voliere (gehad)
maar na een paar uur ligt het meeste groen op de grond ;)

hahaha

groetjes