29 maart 2024, 05:26:40

NOP Veldhoven

Gestart door Alexandra, 19 oktober 2010, 13:31:05

« vorige - volgende »

Alexandra

Mijn vriend is daar al een lange tijd vrijwilliger op zondag..

En elke keer verteld hij me hoe leuk het daar wel is en vooral wat voor een mooie vogels (valken!) daar zitten.
Reist bij mij toch elke keer de vraag waarom mensen valkparkieten (maar ook bijv. grasparkieten en aga's) daar naar toe brengen ... begrijp mij niet verkeerd, het nop is super, is oké!!!  :D  Maar elke keer als ik er op bezoek ben en ik daar een valk zie, dan smelt ik, want de meeste valken zijn zo super tam als het maar zijn kan !! Gelijk het koppie omlaag en dan die smekende oogjes van "kroel mij, kroel mij"  :-*
En dan snap ik dus niet hoe of ze daar terecht komen ..

Maar ik ga iets doen met mijn "moeder gevoelens"  ;) onze zoon is inmiddels oud genoeg en vanaf zondag gaan we met z'n 3-en daar helpen als vrijwilliger !!
Kijken of ik nog meer besmet kan raken met het valkenvirus .. hou mn hart vast ..  ;)

Ik weet dat ze altijd vrijwilligers kunnen gebruiken, dus wellicht nog meer mensen hier uit de buurt ?!?!?!

Of is het een idee om een keer met een aantal mensen het NOP te bezoeken?

Kom ik gelijk bij een ander punt, vind het jammer dat bij een hoop mensen de woonplaats niet is vermeld... is bij het reageren soms wel handig ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

bobbie

Het NOP is inderdaad een uitermate goede instelling.
Ik weet zeker dat de mensen die hun vogel daar brengen, er heel goede redenen voor hebben, privè. Ik zou dat ook niet overal rondbazuinen, is toch heel persoonlijk en pijnlijk. :(

Volgens mij is er wel eens een groep van deze site gezamenlijk naar het NOP geweest. :)

Kom ik bij het volgende punt: wat is het voordeel dat je mijn woonplaats weet bij het reageren ???

Groetjes, Nel :)

Peggel

bij goed weer ga ik 6 November naar het NOP ;)

maar ik vind het ook wel eens makkelijk als mensen hun woonplaats hebben staan bij hun profiel, meestal bij het topic spoed of ziek/gewond, zo kan je meteen een VA uit die buurt aangeven zonder dat ze zelf hoeven te zoeken mocht er spoed bij zijn. even een voorbeeldje ;)

Alexandra

@ Bobbie, zie reactie van Peggel (waarvoor mijn dank  ;)) in zulke gevallen bedoelde ik het bijvoorbeeld ..

ook bijvoorbeeld met dingen ophalen of bij te koop of zoiets ...
Als ik hier iets te koop zie, dan ga ik bijvoorbeeld niet reageren op iets uit friesland (hoe gek ik ook ben met mijn valken) en ik weet ook wel, je kan het ook vragen via het forum (maar vind ik ergens weer forum "vervuiling" je ziet zo vaak berichtjes voorbij komen van waar woon je ) en je kan het ook vragen via een pb-tje maar als je het al kan zien bij het profiel, ben je in een keer klaar ...

maarre... ben afgelopen zondag als vrijwilliger bij het nop geweest en het was super leuk !!!
over twee weken ben ik er weer ... (dus helaas niet op zaterdag de 6e november maar zondag de 7e peggel)
Helaas kan ik niet elke week omdat ik om het weekend moet werken, maar het was voor herhaling vatbaar!  :P

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

bobbie

Dames, ik ben het niet met jullie eens  ;D ;)

Als je vogels hebt hoor je al het adres van dichtstbijzijnde vogelartsen in huis te hebben vòòr de vogels ziek worden.
Vind ik net zo logisch als het hebben van druivensuiker en een warmtelamp in huis.

Als iemand iets te koop aanbiedt, staat er een postcode bij. Zo weet je ook of het bij je in de buurt is. ;)

Als een plaatsnaam vermelden hier verplicht zou worden, haak ik af. Ik vind dat niemand dat iets aangaat.
Als ik het wil vermelden doe ik dat echt wel, maar niet verplicht. :P :-X

Leuk dat je het zo naar je zin hebt bij NOP.  ;)

Groetjes, Nel :)

Peggel

verplichten is onzin natuurlijk ;)

maar wij denken er dus anders over dan jij, en dat is geen probleem gelukkig ;D
maar ik denk dat er nog heel veel mensen zijn die niet weten dat je het beste met je vogel naar een VA kan gaan.
maar goed, leuk dat je het naar je zin heb bij het NOP ;D