6 mei 2025, 19:20:05

eerste rui

Gestart door pumba, 4 november 2010, 14:53:54

« vorige - volgende »

pumba

hoi
mijn valkje Pumba is nu ongeveer 5 maanden oud, hij verliest heel veel donsveertjes en ook een staartveer hang los, ik weet van grasparkietjes dat ze bij 5 maanden in hun eerste rui komen is dit bij valkjes ook zo.
ik heb hem nu 6 tot 7 weken en hij blijft bang voor handen in de kooi, wel als ik trosgierst neem en in mijn vingers neem door de kooi heen komt hij en ook als ik mijn vingers in de kooi steek dan wil hij met mijn ring spelen. Volgens mijn man krijg ik hem niet meer tam maar ik wil toch de moed niet opgeven, we hebben ook nog een grasparkietje die is helemaal handtam en ze kwetteren ook altijd tegen elkaar.
Nou hoeft ie niet perse helemaal handtam te worden maar zou het wel leuk vinden als ie zich liet kroelen.
groetejs marina

Larissa

Hey Pumba

Je krijgt hem echt wel handtam dit vergt alleen het nodige engelengeduld, als hij niet meer paniekerig is als jij met je hand bij de kooi komt met trosgierst zou ik het eens proberen je hand in de kooi te steken

Denk er aan hij moet jou leren vertrouwen en dat is er niet van vandaag opmorgen

Over de rui het ene valkje is met 6 maand in de rui de andere met 5 maand of nog later dus dat kan heel goed

S6

groetjes Larissa

Coekiemonster

gewoon je hand heel lang in de kooi houden.
ook dat hij met je ring kan spelen.
zelf deed ik dit in het begin en dan ging ik lekker tv kijken gtst ofzo:P
zeker uren met me hand in de kooi en later met trostgierst.
zo is lou lou tam geworden :P
De pupjes met Muffin ons grasparkietje