29 maart 2024, 13:34:20

ons nieuwe huisgenoot

Gestart door choeke, 16 oktober 2010, 15:20:09

« vorige - volgende »

choeke

hoi iedereen

We hebben sinds gisteren ook een valkje gekocht.
We hebben nogal winkels afgereden maar uiteindelijk ons zin gevonden.

In de dierenwinkel zat ze reeds los op de schouder van de verkoper. Ze hebben haar dan aan mij gegeven zodat ik haar ook even kon vast houden .

Het is een pop, super lief goed met de kinderen en een echte knuffel.
Ze is dus al heel tam, haar naam is choeke (kids hebben de naam gegeven).

Fruit of iets anders wil ze niet enkel water en haar graantjes, ze zou nu ongeveer 14 weken zijn.

Nu heb ik eigenlijk nog wel een vraag?
Als ze op de schouder zit en ik ben koffie of thee aan het drinken wil ze steeds proeven, we hebben dit altijd geweigerd dat dit niet mag, maar kan het eigenlijk kwaad dat ze af en toe is nipt van dit.

Voor de rest een super beestje van niet veel bang dus ook positief, alleen verzot op goud.

Groetjes katrien
En ik zal zeker nog eens iets posten over de evolutie van ons choeke

Sanna

Hallo Katrien,

Allereerst: welkom hier op ons valkparkieten-forum. Veel plezier met lezen en rondkijken.

Wat leuk dat jullie Choeke al tam is. Het komt vaak voor hoor, dat valkjes niet zomaar fruit willen eten. Waarschijnlijk heeft ze het nog nooit eerder gekregen en weet ze dus ook niet wat het is. Wat wel eens kan helpen is er zelf lekker van gaan smikkelen. Meestal willen valkjes namelijk wèl eten wat jij eet, dus dikke kans dat ze het dan wel eens gaat proberen. Met een beetje geduld kun je haar uiteindelijk van alles leren eten.

Het kan geen kwaad als ze af en toe eens van de koffie of thee nipt, maar het moet niet te veel worden. Er zitten namelijk toch wel voor een valkje schadelijke stoffen in thee en koffie. Beter is bijvoorbeeld kruidenthee.

Heel veel plezier verder met Choeke!

Groetjes, Sanna