De Valken Bende!!!! wij hebben ook eitjes

Gestart door maranda, 13 oktober 2010, 20:22:31

« vorige - volgende »

Caroline 1569

Ha Maranda
Hoe is het hier?
Alles goed?
Groetjes Caroline 1569

maranda

hey caroline

ja het gaat redelijk heb de 2 vogels die ik binnen had ook naar buiten moetten doen omdat het vrouwtje ons aan bleef vallen en we hun niet eens meer rustig voer en water konden doen nu heb ik gekeken of het mannetje het wle aan kon omdat wij dachten dat die gekortwiekt was maar hij red het heel goed in de voliere dus ze zitten lekker en ook lekker van het weertje tegenietten...
en met de eitjes daar wachten we wel mee tot volgende jaar wand het werd dit jaar niks dus wil nu wahcten tot volgende jaar en dan opnieuw proberen

groetjes maranda

maranda

hallo iedereen

wie o wie kan me zeggen/helpen wat het is

heb een popje in de voliere die helemaal kaal aan het worden is ik zag het gisteren dat ze geen kuif meer heeft en geen nek veren meer wie o wie kan zeggen wat het is dit popje heeft mijn zus al een keer in de opvang gehad inverband met wormpjes maar nu wordt ze kaal wie kan me zeggen wat het is kan dat het plukken van de anderen zijn of is het wat anders ik weet het niet meer????

groetjes maranda

*Esther*

Hey,

Heb je tijd om een poosje je valkjes te observeren?
Ik kan natuurlijk op afstand moeilijk er iets van zeggen maar het lijkt mij op plukken door een ander valkje.


Wellicht is je valkje iets zwakker dan de rest? En wordt daarom geplukt verstoten?
Of het wordt geplukt omdat een ander valkje niet goed weet hoe het kan kroelen.
Het kan aan je voer liggen enz.
Veren plukken is iets ongrijpbaars.

gr Esther

maranda

hoi esther

heb niet echt te tijd om het te observeren maar ik wil het popje vangen en even apart zetten inverband dat ze dan even weer wat aan kan sterken
weet neit of dit een goed idd is maar ja wat moet ik anders vin dit ook zo ziellig


groetjes maranda

maranda

hoi iedereen


heb nu ons popje apart gezet om haar veren aan te laten goeien maar nu zit er haast geen beweging in het popje ze zit zielig in een hoekje en eet en drinkt weinig tot helemaal niets

wat kan ik nu het beste doen ??????

groetjes maranda

Saar


Larissa

Zus

Haal hier even de warmte lamp op, ik denk dat je een zieke pop hebt
Ik bel je wel even.....

XX

Patrick

Nu gaan er geruchten dat verenplukken mede de oorzaak kan zijn dat ze een tekort aan vitaminen K hebben.

Zou dit valkje binnen zetten in een kooi met een klein lampje erbij zodat die niet koud buiten zit en genoeg voer op de grond leggen. Als ze zwak zijn zou ik geen stokken erin doen zodat ze meer op de grond zitten en als je merkt dat ze weer omhoog willen gaan kan je langzaam opbouwen met een zitstok erin doen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

maranda

hallo saar

nee ze is nog niet mager gelukkig dit valkje is al eerder ziek geweest en heeft toen bij larissa gezeten dus ik hou der nu exstra goed in de gaten...... ik hoop toch dat ze weer opknapt en dat ze het dan goed gaat doen maar heb voor dit popje ook nog geen man kan het ook daar aan liggen dat de vogels uit de voliere haar kaal pukken omdat er meschien meer mannen dan vrouwen zitten of omgekeert ??????

groetjes maranda

@hey zus

bedankt voor het bellen als het niet goed gaat kom ik de lamp wel even halen

groetjes je zussie

@hallo patrick
bedankt voor je advies zal straks even kijken wat ze nu doet wand heb dr nu in de schuur zitten wand binnen is ze niet te houden inverband met dat ze dan erg gaat scheuwen

groetjes maranda

maranda

hoi iedereen


mijn zus larissa is vandaag geweest en heeft naar ons popje gekeken ze is wel ziek en blijk meschien vocht achter de longen tehebben (dat weet ze natuurlijk niet zeker) en de veertjes in haar nek komen gelukkig al weer dus het is even afwachten wat ze gaat doen mijn zus heeft de warmte lamp bij haar gehangen in de hoop dat ze weer op krachten komt en dat ze gauw weer opknapt maarr hou het in de gaten wat ze gaat doen

groetjes maranda

*Manon*

Wat een toestand met het zieke popje.. hoe is het ondertussen met haar...?

Hier plukken de mannen de popjes soms ook kaal in het nekje... maar dan zijn ze broeds en sporen ze het popje aan als ze het te lang duurt...  ::) ::)

Sterkte!

Groetjes Manon

maranda

hoi iedereen

we zijn bang dat het zieke popje het niet gaat redden wand we hebben net weer bij haar gekeken maar het is dat ze heel stil zit als je haar vastpakt kun je haar borst been zien en ze bijt ook haast niet meer dus het gaat niet zo best :'( :'( :'( wat wel erg jammer is maar ja we kunnen verder niks doen dan alleen maar afwachten wat ze zelf doet......

maar met de vogels buiten gaat het erg goed  ;)

groetjes maranda

maranda

hallo

we zijn vanavond er achter gekomen dat de pop helaas overleden is ze was heel erg dun je kon dr borstbeen zien dus dat was al een teken voor ons dat ze de nacht niet zou halen en we gingen tegen 19.00 uur kijken en toen lag ze dood in het hok dus erg jammer allemaal maar ze was al niet sterk genoeg dat had larissa me al gezegt

groetjes maranda

TheaV

R.I.P. mooi popje....
En jij heel veel  sterkte....
Het is en blijft  :censuur als dit gebeurt.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/